Budowa: 1903-04;
Wiadukt zwano Kaliskim, oprócz wiaduktu drogowego pod Opatówkiem był jedynym skośnym wiaduktem na linii Drogi Żelaznej Warszawsko-Kaliskiej.
Taka nietypowa konstrukcja została zastosowana ze względu na niewielką dostępną powierzchnię pod filary, a poza tym tylko taka konstrukcja dawała dobrą widoczność maszynistom, manewrującym po ośmiu torach Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, biegnącej pod wiaduktem. Wiadukt posiadał tylko jedno przęsło o rozpiętości 41 sążni (87,50 metra), 18 stóp (5,50 metra) prześwitu.
Obok wiaduktu nad koleją Wiedeńską wzniesiono niewielki wiadukt nad ulicą Armatnią.
Rozebrany: prawdopodobnie rozebrany pomiędzy 1918 a 1939 w ramach przebudowy warszawskiego węzła kolejowego i budowy dworca Warszawa Zachodnia.
Obecnie: istnieje jedynie niewielki wiadukt nad Armatnią i resztki nasypu przy nim.
dodane na fotoforum:
rycho2 2013-06-07
piękne zdjęcie i ciekawy opis
witaj, życząc miłego wypoczynku sobotnio - niedzielnego cieplutkie pozdrowienia pozostawiamy w wiosenny piątkowy wieczór, Basia i Ryszard ♥☺