Kolejka SKM- najważniejszy nerw Trójmiasta

Kolejka SKM- najważniejszy nerw Trójmiasta

SKM okazała się jednym z liczących się osiągnięć tzw. Planu 6 – letniego, który PRL realizowała w latach 1950 – 55. To ambitne zadanie rozpoczęto od strony Gdańska, etapami zmierzając do Gdyni i następnie dalej do Wejherowa.Budowa SKM traktowana była jako zadanie polityczne, czego dowodem fakt, że poszczególne etapy budowy starano się łączyć ze świętami państwowymi (22 lipca, 1 mają, zjazdy partii) naciągając je niekiedy na siłę pod określoną datę „ku czci” danego święta.Tak było między innymi z uruchomieniem peronu SKM w Gdyni Głównej, co miało miejsce z okazji 22 lipca 1953 roku. Stosowny meldunek z realizacji tego zadania przesłany został na ręce Bolesław Bieruta, któremu za ten dar dziękowano. W kwietniu 1954 roku w „czynie Zjazdowym” uruchomiono na odcinku Orłowo – Gdynia Główna drugi tor kolejki, co pozwoliło zwiększyć jej częstotliwość do dziesięciu minut.
W ten sposób w ciągu sześciu lat od daty rozpoczęcia tej inwestycji, trzy miasta naszego wybrzeża powiązała SKM. Zapewne też w tym czasie (chociaż nie mam w tym wypadku pełnej pewności) zrodziła się nazwa „Trójmiasto” - adekwatna do zaistniałej sytuacji. ( z netu)

dodane na fotoforum:

lenka58

lenka58 2013-04-17

Piękna SKM-ka. Pewnie bardzo wygodnie się nią podróżuje . Dobrego dnia Sumiku.

conrrad

conrrad 2013-04-17

Masz rację,bardzo wygodnie!!! A szczególnie wtedy,gdy coś atrakcyjnego mnie w Gdańsku czeka-tak jak wczoraj!!!! Miłego dnia Lenko,serdecznie Cię z Celą pozdrawiamy*:-)

dodaj komentarz

kolejne >