Grzybówka hełmiasta (Mycena galericulata)

Grzybówka hełmiasta (Mycena galericulata)

Często widuję grzyby pokazywane na zdjęciu w wiaderku, lub w kuchni na stole, a czasami już gotujące się w garnku:) Dla mnie to tak samo jak pochwalić się złowioną rybą robiąc jej zdjęcie w łazience, na tle pożółkłych łazienkowych kafelek. :(
Od lat zwracam uwagę by szanować rybę jako naszego przeciwnika oraz dar natury i jak już chcemy ją pokazać, to pokazujmy ją w jak najlepszy sposób i z poszanowaniem jej życia.
Grzyb, wydawałoby się, że to całkowicie inna bajka, lecz nie do końca :)
Pokazujmy to co w przyrodzie w jak najlepszy sposób, z pominięciem niechlujstwa.
Nawet grzyb który po jego spożyciu zagraża naszemu zdrowiu a nawet życiu, zasługuje na coś co czyni go wyjątkowym.
Zatem starajmy się pokazywać to co natura stworzyła w jak najładniejszy sposób, by inni zaczęli dostrzegać tą wyjątkowość jaka nam została dana i w końcu zaczęli ją szanować.
Pozdrawiam serdecznie
Ja ;)

bossa45

bossa45 2012-10-21

:)))
urokliwe maleństwo..:)

bossa45

bossa45 2012-10-21

śliczna fotka..:)

lorysa

lorysa 2012-10-21

Piękna głębia ostrości, jakim obiektywem ją uzyskałeś ?

anabell

anabell 2012-10-21

...parasoleczka.....:)

albisia

albisia 2012-10-21

Pięknie sfotografowana.

madu02

madu02 2012-10-21

tancereczka jakaś...

ewwwa

ewwwa 2012-10-21

Pozwolisz że dołączę się do Twego apelu......bardzo mądre i przemyślane słowa.
Wycisnąłeś z tego zdjęcia całą duszę Jędrku :)

boga1

boga1 2012-10-22

Chetnie pokazywalabym te nature w jak najladniejszy sposob, gdyby tylko ta natura obdarzyla mnie takim talentem jak ciebie.

halka

halka 2012-10-22

Piękny...jak miniaturowa parasoleczka;popieram Twoje przesłanie i serdecznie pozdrawiam.

toni60

toni60 2012-10-22

Odpowiadając na Twój apel wrzucam parę grzybków.Niestety nie znam ich nazwy.Twój grzybek jest po prostu piękny.Jeszcze takiego nie spotkałem.

henry

henry 2012-10-22

re - oj tam.. oj tam.... jak bajka to bajka:)
Pozdrawiam.:)

henry

henry 2012-10-22

;)

wilga60

wilga60 2012-10-22

OCH . ale się zamądrzyłeś ... z grzyba zrobił nocną lampkę a środowisko w jakim rośnie zamazał . .. i co to za fotka ? A JAKIE PEANY NA TEMAT GRZYBA , ? Pokaz całe piękno .. tylko na tyle CIĘ stać? ..

jedre65

jedre65 2012-10-22

Widocznie tylko na tyle ;)
Powiem więcej, wymądrzyłem się na temat grzybów i grzyba pokazałem. Czyli zrobiłem dokładnie, to co zamierzałem.
Przecież nie musi się tobie podobać ;)
A to kiedy, pokażę środowisko w którym rosną te cenne dary natury, pozwól, że sam zdecyduję.
Z poważaniem :) ...życząc miłego tygodnia.

sonyh50

sonyh50 2012-10-23

Mi się bardzo podoba,-chciał pokazać różnorodność
form, jakie występują w przyrodzie i to mu się udało.

zen11

zen11 2012-10-23

Ale "wilga60" zaszalała z komentarzem... :D :D :D
Fota jak dla mnie jest oczywiście piękna !!! , ale każdy widzi co chce widzieć ;)
Pozdrawiam serdecznie :)

rudy13

rudy13 2012-10-23

subiektywnie rzecz ujmując, mnie tam taki abażurek bardzo się widzi ... i ów minimalizm przez Ciebie zastosowany uważam za wystarczający .... :)

wilga60

wilga60 2012-10-24

OLE , ALE SIĘ NARAZIŁAM.... No cóż to rzecz gustu , ja cenię fotki bardziej oryginalne , mniej grafiki i tyle na temat ... uwielbiam przyrodę więc jej nie kaleczę . jest zbyt piękna ..każde żdżbło trawy.. listek , kwiat etc. etc , nie tylko grzybek .... Pozdrawiam pięknych fotek

jedre65

jedre65 2012-10-24

Wkroczyłaś troszkę w temat innej bajki i do innej bajki, bajki której zupełnie nie rozumiesz i jak widzę marne są szanse byś zrozumiała ją na tyle by móc się wypowiadać na ten temat.
W tej fotografii, którą pokazuję, nie chodzi o Twój gust, chodzi o to by nie stwarzać bałaganu przy przedstawianiu różnych form życia w naszym otoczeniu. Wiem, że nie pojmiesz tego, do tego trzeba coś więcej, coś czego zapewne Ci brakuje. Już pierwszy Twój komentarz pokazał, że na fotografii zupełnie się nie znasz, nie wspomnę już, że zawsze przed odpowiedzią oglądam czyjeś prace i wiem już, że nie chce ich oglądać ani komentować, bo dokumentują to o czym piszę
powyżej. Jest tam taka sama byle jakość jak w Twojej niby Polskiej pisowni. Nie wiesz kiedy pisać z dużej litery a kiedy z małej, ile powinien mieć kropek wielokropek i na ile to wszystko nadużywasz. Tak samo nie masz pojęcia co to jest grafika ;) Czy fotografię można zaliczyć do grafiki, ...

jedre65

jedre65 2012-10-24

...czy też nie i wreszcie, to, że patrzysz na zdjęcie i nie masz pojęcia, jak to facet zrobił. Jestem otwartym człowiekiem i wyjawię Ci tą tajemnicę ;) Aparatem, i to fotograficznym. Sprawiłem nim też, w trakcie robienia zdjęcia, że tło jest częściowo rozmyte, a część liści jest widoczna w taki sposób, gdybym mazną niezdarnie pędzlem próbując namalować to co otacza głównego bohatera, jakim jest w tym przypadku grzyb, "Grzybówka hełmiasta (Mycena galericulata)". Muszę też wspomnieć, byś miała jakieś wyobrażenie, że jest bardzo mały i to co widać w otoczeniu, są to tylko liście, które jeszcze się zmieściły w cały kadr, jeśli Wiesz co mam na myśli pisząc cały kadr... ;)
Tak na koniec dam Ci dobrą radę. Wejdź na typowe strony z fotografii przyrodniczej i czytaj, patrz i dalej czytaj, a potem postaraj się to wszystko zrozumieć, a jak zrozumiesz to zacznij wyjeżdżać z komentarzami u innych.

jedre65

jedre65 2012-10-24

Z komentarzami nie w stylu, jak kogoś lubisz: -witaj, u mnie świeci dzisiaj słoneczko, a u ciebie?
Nie takimi, tylko merytorycznymi, podparte podstawową wiedzą o fotografii artystycznej w przyrodzie!
Ode mnie to tyle i mam nadzieję, że moje ohydne zdjęcia skutecznie Cię zniechęciły by ponownie tu zawitać ;)
Z poważeniem
Andrzej. Ten sam co na awatarze, nie podróba :D :)))
Dodam link byś mogła uczyć swą duszę, może kiedyś?:): http://www.national-geographic.pl/uzytkownik/keva/

Uważaj, tam nie szalej! Znam tą osobę i nie da sobie wciskać kitów, bo się zna na tym co robi :P

jedre65

jedre65 2012-10-24

"Mi się bardzo podoba,-chciał pokazać różnorodność
form, jakie występują w przyrodzie i to mu się udało."
Andrzejku, różnorodność form "pokazuje" w całości galerii.
Tu, w tej konkretnej fotografii a przede wszystkim tekście, chciał zwrócić uwagę by inni, przedstawiając przyrodę, postarali się choć troszkę o pokazanie jej w innym znaczeniu, czyli w jej wyjątkowości.
Ten mały grzybek, jest dowodem, że nikt na niego by nie spojrzał w ogromnym lesie, a jednak tam jest i w jego minimalizmie jest tak samo dużo piękne jak i w większych formach, czyli kłaniamy się skali :)
"On nie neguje", gdy ktoś pokazuje w sposób estetyczny grzyby czy też inne skarby natury. Można pokazać, grzyba, ryby w potrawie, ale niech to będzie zrobione prawidłowo by podkreślić ich znaczenie i wyjątkowość!
Pozdrawiam serdecznie

wilga60

wilga60 2012-10-24

Dlaczego mierzysz wszystkich swoją miarką a innych poniżasz ? Kto dał Ci takie prawo??? Braki w wykształceniu....?.Nie musi mi się podobać Twoja fotka . takie jest prawo komentarzy?? Jesteś zarozumialcem ...a na to już nie ma leku ... Nie przyjmuje Twoich rad bo jesteś niegrzeczny

jedre65

jedre65 2012-10-24

"OCH . ale się zamądrzyłeś ... z grzyba zrobił nocną lampkę a środowisko w jakim rośnie zamazał . .. i co to za fotka ? A JAKIE PEANY NA TEMAT GRZYBA , ? Pokaz całe piękno .. tylko na tyle CIĘ stać? .."

To coś powyżej dało mi prawo. W opisie, nie "zamądrzam" się, tylko piszę to co czuję, to co siedzi w mej duszy!
Po tym pseudo komentarzu, byłem jeszcze grzeczny. Drugi Twój komentarz utwierdził mnie tylko, że nie masz pojęcia co komentujesz, a to, że ktoś pisze chaotycznie i nadużywa polskich znaków i w sumie w tekście jest więcej kropek od słów, ma prawo mnie irytować!
Być może dla Ciebie jestem zarozumialcem, mało mnie to interesuje, tak jak i to jakie masz zdanie o tym co napisałem jak i przedstawiam swoją fotografią! Teraz wiem na pewno, że ta strona nie jest dla Ciebie!
Mogę tylko przeprosić, że zawiodłem i nie przyjąłem Twojego "komentarza-y z pokorą ;)
Ale już taki jestem, że swego bronię, zawsze konstruktywnie, chyba, ...

jedre65

jedre65 2012-10-24

..., że komentarz został napisany złośliwie i byle jak!
W takim przypadku nie potrzebna jest konstruktywność w odpowiedzi lecz wytknięcie osobie braki wiedzy w temacie i zwykłe lenistwo!
Żegnam!

jedre65

jedre65 2012-10-24

Bym zapomniał.
Każdy ma prawo do swojego zdania! Każdy ma prawo do oceniania fotografii, lecz niech to robi z odrobiną wiedzy, uszanowania czyichś poglądów i bez najmniejszych złośliwości!
Pozdrawiam wszystkich

wilga60

wilga60 2012-10-24

hi hi

an36a

an36a 2012-10-24

Cytując za słownikiem: Oryginalny to nienaśladujący niczego, swoisty, jedyny w swoim rodzaju… i takie właśnie są zdjęcia Andrzeja. Przeglądając zdjęcia Pani wilgi60 , powiem, że są właśnie zwyczajne i nieoryginalne, nie uważam, że brzydkie! Zresztą jak sama Pani napisała, jest autorką amatorskich fotek- oczywiście nie widzę w tym niczego złego! Niczego złego również nie widzę w korzystaniu z grafiki, po to są programy graficzne, aby z nich korzystać, jeśli autor ma taką wizję i do tego potrafi z nich korzystać. Jednak znając Andrzeja wiem, że korzysta z grafiki w bardzo minimalnym stopniu. Widać to zresztą na Jego fotografiach i nie trzeba być znawcą , aby to stwierdzić. Wiem również, że bardzo świadomie i umiejętnie wykorzystał wiedzę teoretyczną , aby wykonać takie właśnie ujęcie i uzyskać taki właśnie efekt samym tylko sprzętem.

an36a

an36a 2012-10-24

I jeszcze jedno, ad vocem, pani wilgi69 komentarza, co do wykształcenia, czy pisanie, że komuś go brak, to nie obrażanie innych ?! Nie jest to przejaw dobrych manier, niestety!

wilga60

wilga60 2012-10-24

papuga?

an36a

an36a 2012-10-24

Jak widać , stać Panią tylko na złośliwości.

ewwwa

ewwwa 2012-10-25

No cóż......przeważnie tak jest gdy kogoś zazdrość zżera,w tym wypadku o Twoje z duszą robione zdjecia Jędrku.
Mam nadzieję,że z tego powodu włosów sobie z głowy nie rwałeś a czytajac Twoją wypowiedź zgadzam sie w każdym calu i cenię Twoją szczerość.

an36a

an36a 2012-10-25

Ewo, myślę, że ludziom nie zawsze idzie o zazdrość, ale zwyczajnie lubią dokuczyć innym - z potrzeby serca, podobnie jak inni lubią pomagać - z potrzeby serca.

asunta

asunta 2012-10-26

Chciałam przejrzeć galerię Pani wilga60..ale chyba zniknęła...cóż, chyba mnie już nic nie zdziwi.
Pozdrawiam autora świetnych zdjęć i wielbiciela tego, co naprawdę piękne - przyrody!

Dzień, gdy nie jestem w lesie, uważam za stracony.

dodaj komentarz

kolejne >