Badania prof. Glenna Domana wykazały, że mózg człowieka jest...

Badania prof. Glenna Domana wykazały, że mózg człowieka jest...

... najbardziej aktywny i chłonny w wieku 0-3 lat. W tym czasie przyswajamy 90% wiedzy, jaką będziemy dysponować w naszym życiu. Od 4 roku zycia tylko "douczamy się" i bazujemy na "ścieżkach" wytworzonych od urodzenia do 4 roku życia. Im więcej owych ścieżek, czyli połączeń nerwowych, tym większe dalsze możliwości rozwoju.
Dzieje się tak dlatego, że do 4 roku życia dominującą półkulą jest prawa półkula, a po tym okresie do końca życia będzie przeważać aktywność lewej półkuli. Stosując metodę Domana dzieci nie uczą się tylko bawią, poznają świat w sposób zupełnie naturalny i z naturalną im ciekawością a krótkie prezentacje wykorzystują potencjał prawej półkuli mózgu.
Ludzie dorośli ze skrajną dominacją prawej półkuli potrafią spojrzeć na rozsypane patyczki, kamyki, tłum ludzi i wiedzą ile ich jest, liczą „wrażeniowo”, nie przez dodawanie.
Mają często nieprawdopodobną, fotograficzną wręcz pamięć. Podobnie jest z dziećmi, wszystkimi dziećmi!
Uczenie dzieci liczenia, czytania czy innych dziedzin za pomocą wykorzystania dominacji prawej półkuli nie zaburzy ich rozwoju, ponieważ lewa, „logiczna” półkula w naturalny sposób przejmie kontrolę około 4 roku życia.
Każdy dzień bez stymulacji jest dniem straconym. Im wczesniej tym lepiej. Z każdym rokiem możliwości poznawcze mózgu maleją. Mózg dziecka rocznego lepiej i szybciej przyswaja wiedzę niż dwulatka, dwulatka lepiej niż trzylatka, trzylatka niż czterolatka, itd...
Okresem wybitnie błyskawicznego chłonięcia informacji jest wiek od urodzenia do roku.

marek13

marek13 2010-04-06

sama prawda dlatego do dzieci należy mówic powazniej niz do dorosłego

dodaj komentarz

kolejne >