nikt0 2019-01-25
re: Ikarus 66
Największym nabywcą tego typu była Niemiecka Republika Demokratyczna, w latach 1958-1973 uwzględniono prawie 6000 pojazdów, w tym trzydrzwiowy projekt miejski. Silnik tych pojazdów był wyposażony w pompę dozującą IFA, a następnie, po znacznej części renowacji, oryginalny silnik Csepel został zastąpiony przez znacznie silniejszy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Schönebeck o mocy 195 KM . Podróżowali do końca lat 80. w transporcie publicznym.
Ikarus 66 Fabryka dostarczyła znaczne ilości prawie 300 egzemplarzy do Polski i 250 egzemplarzy wyprodukowanych przez Austriaków silników do Egiptu i Kuwejtu . Około 100 pojazdów z Kuwejtu zostało później przywiezionych do południowego Jemenu , gdzie okazało się, że nastoletnie pojazdy były w trudnych warunkach górskich. Wikipedia
lordand 2019-01-25
...dzięki...
...w latach 70 i 80-tych pracując w energetyce...
...mieliśmy dwa autobusy...
...Jelcza i Ikarusa 66...:)))