Troszkę historii.
Decyzja o budowie drogi powiatowej łączącej Żary z Sulechowem zapadła w 1852 r. Na potrzeby projektu utworzono Sulechowsko-Zielonogórsko-Żarską Drogową Spółkę Budowlaną. W 1857 r. trakt był gotowy, jednak Odrę trzeba było przekraczać promem.
Ruch pojazdów systematycznie wzrastał i po kolejnych pięciu latach okazał się na tyle intensywny, że budowa mostu stała się koniecznością.
Postawiono go w ciągu 9 miesięcy.
Był drewniany, dwudziestosześcioprzęsłowy; mierzył prawie 387 m długości.
Minęło nieco ponad 60 lat i okazało się, że przeprawa jest stanowczo za wąska. Na przełomie lat 1924/25, tuż obok niej rozpoczęto stawianie nowej, stalowej konstrukcji. Prace powierzono ówczesnemu wschodnio-niemieckiemu monopoliście, czyli fabryce Beuchelt & Co z Grünbergu.
Copyright 2808 @ maska33