Nie przepadam ani za Cugowskim, ani za Budką Suflera...
stasio 2008-12-02
Nie znoszę tej piosenki, a Cugowskiego nie lubię.Nie bo nie:(
joann00 2008-12-02
a czyje to tam oko? Pewnie wielbłąda, ktorego chcesz pewnie przeciągnąć przez tę dziurkę! Choc wygląda bardziej, jakby Mysz Miki zaglądał!:-))
ridolini 2008-12-03
Cześć!! Pantograf czyli odbierak prądu nie ma wpływu na moc lokomotywy ale z regóły przy dużym poborze prądu (ruszanie z ciężkim pociągiem lub szybkie rozpędzanie się) unosi się dwa pantografy aby zmiejszyć oporność (grzanie się, iskrzenie)
ridolini 2008-12-03
Na koniec wytłumaczę dlaczego niektóre pojazdy trakcyjne w wybranych sytuacjach, jeżdżą na dwóch podniesionych odbierakach prądu, albo tylko na jednym przednim lub tylnym.
Jazda z podniesionym tylnym odbierakiem jest najbardziej optymalna, gdyż w przypadku złamania podniesionego odbieraka prądu nie opadnie on na pantograf złożony przez co będzie możliwa jazda awaryjna na pantografie przednim. Poza tym następuje zużycie nakładek ślizgowych tylko jednego slizgacza. Drugi pantograf pełni funkcję rezerwową.
Występują jednak sytuacje, gdy jednoczłonowy elektrowóz powinien mieć podniesione obydwa pantografy:
1) podczas postoju, by ograniczyć punktowe przeciążnie sieci trakcyjnej, szczególnie gdy załączne jest ogrzewanie wagonów. Systuację jazdy na dwóch odbierakach można łatwo zauważyć na stacjach kolejowych, gdzie podczas hamowania maszynista podnosi przedni pantograf na czas postoju, a po ponownym ruszeniu opuszcza go z powrotem.
2) podczas jazdy z ciężkim składem towarowym, gd...
ridolini 2008-12-03
2) podczas jazdy z ciężkim składem towarowym, gdy pobór prądu z sieci trakcyjnej jest duży, by ograniczyć punktowy pobór energii powodujący przegrzewanie się przewodu jezdnego i nakładek ślizgowych maszyniści podnoszą drugi pantograf w wyniku czego pobór energii dzieli się na dwa.
3) podczas jazdy w mrozie, gdy przewody jezdne sieci trakcyjnej są oszronione może wystapić problem z prawidłowym odbiorem energii z przewodu jezdnego, gdyż warstwa szronu będzie za gruba, a nacisk ślizgacza za mały by zdzierać szron i jednocześnie nieprzerwanie pobierać prąd. W takiej sytuacji maszynista podnosi przedni pantograf, który służy do zdzierania szronu, a drugi pantograf pobiera energię.
W przypadku lokomotyw dwuczłonowych z czterema pantografami jazda powinna odbywać się na dwóch odbierakach prądu - drugiego na każdym członie (sekcji) dla danego kierunku jazdy.
iwa73 2008-12-03
zdrza sie... mi też wiele rzeczy nie wychodzi... ale dziurkę w drzwiach z Cugowskim zaraz lączyć... hihi pozdrawiam
misia27 2008-12-03
kolorowych snow zycze papa!!Do juterka :o)))
iwa73 2008-12-04
ok.DEOREK I STAŚ... WIĘC TERAZ MI TO ZINTERPRETUJCIE ...AŻSIĘ BOJĘ:( WIĘC NIE CZEKA MNIE JUZ NIC DOBREGO???? NIEEEEEEEEEE!!! NAJLEPIEJ NAPISZCIE p_o_m_y_l_k_a ALBO ,ZŻE WIDZICI COŚ INNEGO... DZISIAJ(HIHIHI)
ogonem 2008-12-04
Przepadać nie musisz, ale też nie wpadaj w tę dziurę ;-))
Zawsze jest wyjście, niekoniecznie musi być wylot ;-)
Pozdrawiam serdecznie :-))))
devill 2009-01-04
Wsłuchaj się w słowa niektórych jego piosenek. Budka podobnie jak Dzem przemycają jakieś wartości w swoich tekstach. Uwielbiam jak śpiewa - martwe morze wokół, wokół nas i nadziei brak na wiatr.
Ale fakt Dzem kocham bardziej. Pozdrawiam.