u mnie śnieg sypie od rana...jak zwykle służby drogowe zostały zaskoczone przez opady śniegu...:-(
rower69 2015-12-15
Na czystym lodzie najlepsza byłaby opona niemal gładka
Dla typowej opony zimowej lód jest bardzo trudnym środowiskiem pracy. Tu, wobec bardzo niskiej chropowatości nawierzchni za przyczepność odpowiadają głównie zjawiska adhezji pomiędzy gumą a lodem. Zjawiska te mają szansę działać tym efektywniej, im bardziej równomierny jest rozkład nacisków w strefie kontaktu opony z lodem. Akurat temu sprzyja jak najmniejsza liczba nacięć bieżnika. Optymalne byłyby więc opony podobne do tych stosowanych w sporcie. W oponach zimowych bardziej równomierny rozkład nacisków uzyskuje się stosując lamelki sinusoidalne (zygzakowe) zamiast prostych nacięć.
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/opony-felgi-2867/news-tego-mogles-nie-wiedziec-o-oponach-zimowych,nId,1097579#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
lidia23 2015-12-15
śnieg u Ciebie????
no nie mów..!
to rzadkie zjawisko teraz..
ja mieszkam w górach ale dzisiaj to nawet było ciepło...
pozdrawiam!
olga39 2015-12-15
No to ślizgiem przez życie:)