EW51-36

EW51-36

02.05.2013. Warszawa Praga Tranzytowa. EW51 oczekuję na wtoczenie go do pobliskich magazynów gdzie tworzy się muzeum komunikacji. Skład został wyprodukowany w 1936r. w Metropolitan Vickers & English Electric Company. EW51 jeździł do czasu II wojny światowej na pierwszej zelektryfikowanej na PKP trasie Pruszków-Otwock. Po wojnie skład jeździł na terenie WWK do połowy lat 70 XX w. W 1975r. ukończył odbudowę w ZNTK Mińsk Mazowiecki. EW51 został doprowadzony do stanu z przed wojny. Skład nadal był czynny. W 1976r. był jedną z atrakcji 50-lecia elektryfikacji na PKP. W 1980r. został przekazany muzeum kolejnictwa w Warszawie i został ustawiony na terenie lokomotywowni Warszawa Grochów. Skład stał tam do listopada 2012r., gdzie został przetransportowany do pobliskiej lokomotywowni Kolei Mazowieckich – Warszawa Grochów. Ten EZT przez lata bezczynnego stania został rozkradziony. W lokomotywowni Kolei Mazowieckich skład miał dokładny przegląd by określić jego stan. Pociąg mógł zostać przetransportowany do muzeum komunikacji wcześniej, jednak nie dostał zgody od UTK na ten przejazd. W końcu UTK wydał zgodę na przejazd. W dniu 29 kwietnia 2013r., skład został wpięty pomiędzy grochowskie EN57-1810 i 1911 i został przetransportowany w obecne miejsce, gdzie oczekuję na wjazd do muzeum komunikacji. EW51 został przekazany jako depozyt muzeum kolejnictwa dla muzeum komunikacji. Jako ciekawostkę dodam, że skład ma oznaczenie 91000 i napisy 2 i 3 klasa. Co ciekawe, składy ponoć były cichsze niż powojenne EN57 (produkcja 1961-1993).

papaj

papaj 2013-05-04

Pamiętam ten skład, jak stał przy szopie na Olszynce, ale to chyba z 7 czy 8 lat będzie jak tam byłem.

piter09

piter09 2013-05-04

pociąg widmo ;)

dodaj komentarz

kolejne >