Impuls Szybkiej Kolei Miejskiej przybył do stacji końcowej jako pociąg linii S1 z Pruszkowa. Kilkanaście minut wcześniej skład zdefektował w Falenicy, skąd wyruszył po restarcie silników.
Ciekawa jest historia tego egzemplarza, wyprodukowanego przez Newag z nadzieją na wygranie przetargu na 6 ETZ dla Kolei Śląskich: powstał jeszcze przed wyborem najkorzystniejszej oferty i zawczasu otrzymał śląskie malowanie. Gdy przetarg wygrała Pesa, został później przemalowany na kolory SKM i dołączył do starszych i nowszych Impulsów warszawskiego przewoźnika.
4 października 2014
gryzaki 2014-10-18
@paul19
Wreszcie udało mi się dotrzeć do stolicy tylko po to, żeby się bez zobowiązań powozić SKM-ami, KM-ami i WKD :D. Bardzo udany to był wypad, bo udało mi się upolować prawie wszystko, na co liczyłem. Nie przejechałem się tylko VT627, ale to pewnie dlatego, że trzymałem się linii średnicowej, a one jeżdżą z Warszawy Gdańskiej i Wileńskiej do Tłuszcza i Nasielska; oraz EN94, ale te chyba w ogóle już tylko wyjątkowo można spotkać w ruchu liniowym, gdy zastępują zdefektowane lub "zawieszone" EN97.
paul19 2014-10-18
VT627 miałem okazję jechać rok temu z Warszawy Wsch. do Zielonki, nawet fajnie się jechało owszem na stacji Warszawa Gdańska można je spotkać, ale nigdy ich nie widziałem na dworcu Wileńskim (tam głównie jeżdżą kible).
Niestety nigdy nie miałem okazji jeździć WKD.
wej96 2014-10-19
Ja miesiąc jechałem WKD i pierwszy skład na jaki trafiłem to EN94 :P co najmniej 3 składy widziałem wtedy w ruchu. W weekendy jednak ponoć tylko EN97 jeżdżą już.
gryzaki 2014-10-20
@ paul19; @wej96
Dzięki za informacje odnośnie wykorzystania tych jednostek i miejsc oraz czasu, w których można je utrafić. Trudno mi być w Warszawie w dzień powszedni, ale bardzo chciałbym zaliczyć jeszcze EN94, zanim pójdą wszystkie na żyletki, a w drutach WKD zacznie płynąć standardowy kolejowy prąd o napięciu 3000 V zamiast tramwajowych 600 V :)