1951 roku o godzinie 14:00 z hali montażowej nr 1 zjechał pierwszy samochód osobowy wyprodukowany w powojennej Polsce nazwany Warszawą M-20.
16 sierpnia 1995 roku podpisany został list intencyjny pomiędzy Ministerstwem Przemysłu i Handlu a koncernem Daewoo w sprawie udziału konsorcjum w prywatyzacji Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie.W sierpniu 2004 roku zmieniono nazwę firmy z Daewoo-FSO na FSO.Zakłady należące do FSO zajmowały 110 ha, rozległość terenów stała się ważnym czynnikiem osłabiającym kondycję spółki w końcowym okresie produkcji samochodów, ponieważ w 2009 roku władze Warszawy podwyższyły opłatę za użytkowanie wieczyste tych terenów z 7 do 22 mln zł rocznie.. Do marca 2011 roku zwolnienia otrzymało ponad 1800 osób z załogi FSO, pieniądze na odprawy były pozyskiwane ze sprzedaży gruntów, na których zlokalizowano zakład. Do listopada sprzedano tor jazd próbnych, wyburzono hale odlewni i montowni silników.Pracowałam w FSO w latach 1972-1989 ... bardzo miło wspominam ten czas .... :)
elza100 2016-11-06
No ,szkoda ...Pozdrawiam Cię milutko Halinko i udanej ,miłej i radosnej niedzieli Ci życzę :-)
pruslu1 2016-11-06
Cóż historia...
Piękno chwili zawsze można poczuć,
jeśli patrzysz sercem, nawet w deszczowy,
smętny jesienny dzień!
Miłego popołudnia!
rycho2 2016-11-06
historia rodzimej motoryzacji
dziękujemy Halinko za lekcję histori
witaj, z cichym wiatrem z głośnym echem moc pozdrowień wraz z uśmiechem przesyłamy życząc udanego wieczoru, snów miłych, oraz dobrego tygodnia, Basia i Ryszard ♥ :)) ♥ :))
(komentarze wyłączone)