2009.09.09.| Rumun, a w zasadzie jego zwłoki w skansenie w Jaworzynie. Widać dbałość o naszą kolejową historię. Zresztą ST43-01 w Chabówce nie wygląda dużo lepiej... :(
dodane na fotoforum:
tem18 2011-05-09
Podobnie za parę(naście) lat może wyglądać krakowska ET21-57 odstawiona w Jeleniej Górze. Dolny Śląsk ma zazwyczaj niską reputację jeśli chodzi o dbałość o kolejowe zabytki. Szkoda, że Kraków pozbył się lekką ręką takiego ciekawego eksponatu, który mógłby spokojnie czekać na lepsze czasy w Chabówce. A tam zaraz znajdą się pseudoartyści, którzy pod osłoną nocy upiększą tą lokomotywę. Jeśli Małopolska nic nie zrobi w tej kwestii, to za jakiś czas zabytkowy sputnik może opuścić Dolny Śląsk w postaci wsadu hutniczego.
tem18 2011-05-11
Tak przy okazji, muzeum w Jaworzynie Śl. nie jest już skansenem lokomotyw tylko ich cmentarzyskiem. Jeszcze w połowie lat 90. zgromadzone tam eksponaty były tak ślicznie utrzymane, że wydawnictwo z Podgórzyna wypuściło mnóstwo pocztówek z tamtejszymi parowozami. A było na co popatrzeć. Zwłaszcza że były tam takie perełki jak Tp2 czy TKi3.
jagrzes 2011-05-11
Niestety, co do ET21-57, to Cargo wyemigrowało z szopy w Krakowie Prokocimiu - i musieli gdzieś się podziać ze sprzętem. A że sputnik/kant był na chodzie - to go przekazali niby do jazdy do Jeleniej. Ale właśnie widać jak się rewizja skończyła jak jeździ... :(
tem18 2011-05-12
Dolny Śląsk miał doskonałą okazję do zaprezentowania swojego nowego nabytku podczas parady parowozów 2011. Mógł spokojnie ciągnąć skład Hefajstosa do Leszna, choć uważam że dragon w tej roli to nie był głupi pomysł. Sputnik nr 57 mógł przecież przyprowadzić skład z powrotem do Wrocławia. I ta opcja była by zapewne mniej kosztowna niż zatrudnienie gagarina z STK. Jednak PKP zawsze lubi być pstrokate jak papuga.
jagrzes 2011-05-20
Z STK to wcale nie było tak drogo - oni byli sponsorami tegorocznej Parady Parowozów - i stąd Gagar na początku składu i Dragon na jego końcu...