Od północy do katedry wiedzie Puerta del Reloj (Brama Zegarowa), a od południa – Puerta de los Leones i wspomniana wcześniej Puerta Llana.
Mrok świątyni rozjaśnia światło wpadające przez liczne witraże.
Efektowny chór kapłański (coro) w centralnym punkcie to wspaniały przykład kunsztu rzeźbiarskiego.
Scenami obrazującymi podbój Granady ozdobił stalle słynny Rodrigo Alemán. Nad nimi Phillipe Vigarni i Alonso de Berruguete wyrzeźbili postacie ze Starego Testamentu. Całość wieńczy fryz Przemienienie Pańskie dłuta Berruguete. Naprzeciw, w głównej kaplicy, zwraca uwagę wysoki ołtarz (w stylu gotyku płomienistego), zdobiony płaskorzeźbami przedstawiającymi sceny z Nowego Testamentu. Po bokach ołtarza umieszczono groby królów Sancha II (po prawej stronie) oraz Sancha III, Alfonsa VII i związanego z inkwizycją wpływowego kardynała Mendozy (po lewej).
Kunsztowne kraty zamykają chór i kaplice – wiele z nich to prawdziwe dzieła sztuki. Za ołtarzem znajduje się barokowe Transparente, finezyjne dzieło Narcisa Tomé, powstałe w latach 1721–1732. Dzięki otworowi w kopule, przez który wpada światło, dobrze widać m.in. marmurowe putta.
dodane na fotoforum:
almam 2010-06-05
jeden z cudów architektury - śliczne ornamenty
życzę spokojnej nocy i słonecznej niedzieli
adam66 2010-06-06
Cudenko!