W dniu 07 stycznia 2009 r., postanowieniem Prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. w Warszawie, zostało wszczęte postępowanie kompensacyjne prowadzone na mocy ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o postępowaniu kompensacyjnym w podmiotach o szczególnym znaczeniu dla polskiego przemysłu stoczniowego (Dz.U. Nr 233, poz. 1569 z 2008 r.).
Stocznia w Szczecinie posiada długoletnie doświadczenie w budowie statków pełnomorskich, niezbędną wiedzę techniczną potwierdzoną uprawnieniami międzynarodowych Towarzystw Klasyfikacyjnych oraz potencjał techniczny zapewniający nowoczesne projektowanie i budowę skomplikowanych technicznie statków, z których wiele uzyskało szczególne uznanie na światowym rynku okrętowym.
Stocznia Szczecińska zawsze budowała niezwykłe, trudne statki budzące uznanie armatorów i podziw międzynarodowego świata okrętowego.
W ciągu sześciu dekad istnienia zbudowała ponad 680 statków. Od prostych parowców po niezwykle skomplikowane i jedyne na świecie chemikaliowce, papierowce czy jednostki typu con-ro.
Stocznia Szczecińska powstała na terenach należących przed wojną do dwóch niemieckich stoczni Oderverke i Vulcan. W Szczecinie statki budowano od XVIII wieku, ale największą sławę miastu i stoczni Vulcan przyniosły transatlantyki. W latach 1897-1924 powstało ich 21. Były symbolem nowoczesności i luksusu. Były najszybsze i największe na świecie. Bez trudu zdobywały Błękitną Wstęgę Atlantyku. Kaiser Wilhelm der Grosse trasę do Nowego Jorku pokonał w pięć dni i 18 godzin. Największy transatlantyk, jaki tu powstał miał 220 m długości i zabierał 2680 pasażerów.
Od 2002 roku Stocznia Szczecińska Nowa zbudowała ponad 40 statków. Wśród nich są największe na świecie chemikaliowce ze zbiornikami ze stali duplex, papierowce, kontenerowce o pojemności do 3100 TEU i statki typu con-ro.
Potencjał techniczny stoczni odpowiada procesowi technologicznemu budowy statku, niemniej poszczególne ogniwa produkcyjne mogą oferować usługi dla firm zewnętrznych w zakresie wynikającym z możliwości technicznych, m.in.: wstępne czyszczenie i malowanie blach, wstępne czyszczenie i malowanie profili, cięcie i ukosowanie blach, gięcie blach oraz profili, prefabrykacja sekcji i konstrukcji stalowych, czyszczenie i malowanie konstrukcji stalowych, montaż konstrukcji stalowych.
dodane na fotoforum: