[11436849]

24 września odbyły się pokazy grafiki cyfrowej zatytułowane „Grafika komputerowa w codziennym życiu” prowadzone przez absolwenta naszej szkoły Konrada Gąsiorowskiego . Klasy I, II i III mogły zapoznać się z podstawowymi technikami obróbki fotografii cyfrowej w oparciu o możliwości oświetleniowe i narzędzia do obróbki cyfrowej (pakiety firmy Adobe). Podstawowe opcje tych programów potrafiły zrozumieć istotę fotografii w świecie mediów masowych i ich służebność do podstawowych domowych zadań związanych z fotografią amatorską. Kolejna część pokazu dotyczyła grafiki trójwymiarowej, podstawowych zagadnień modelingu i renderingu gotowych scen. Uświadomiło to jak długi i skomplikowany jest proces tworzenia animacji komputerowych porównując przykłady powstałe na bieżąco w czasie pokazu do wielkich, także polskich produkcji, takich jak „Katedra” nominowana do Oscara czy „Sztuka spadania” Tomasza Bagińskiego (Polskiego mistrza animacji, byłego studenta Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej). Omówiona została problematyka historii i ewolucji animacji na przykładzie dawnych Disney’owskich mistrzów rysujących animację klatka po klatce na biurkach kreślarskich i dzisiejszych sposobów tworzenia animacji za pomocą obiektów dwu- i trójwymiarowych. Zainteresowaniem cieszył się omówiony szybki sposób modelowania obiektów obrotowych (wazonów, kieliszków), nakładania na nie różnych materiałów i procesowania gotowych scen w bardzo realistyczne obrazy. Na koniec pokazu zaprezentowane były przykłady grafik opartych o różne technologie tworzenia, od niesamowicie realistycznych scen, które wydawały się być lepsze od rzeczywistości, przez tabletowy digital painting po obrazy rodem z hollywoodzkich komputerowych produkcji. Uczniowie po pokazie wiedzieli dlaczego najnowsze wielkie produkcji typu „Avatar”, choć oparte głównie o komputery były tak kosztowne.