W początkowym okresie swej służby przypadającym na drugą połowę 20-lecia międzywojennego ELLA zasilając flotę największych tego typu statków na Wiśle, przewoziła towary frachtowe, zawijając głównie do portów położonych nad brzegami Królowej Polskich Rzek.
Ostatnim portem z czasów II wojny światowej był Landsberg ( Gorzów Wielkopolski ).Na mocy dekretu z 7 marca 1945r barka przeszła pod przymusowy zarząd państwowy i pływała po rz. Odrze. W roku 1955 ELLA wraca na rz.Wisłę i otrzymuje numer Ż-6004.
Pod koniec lat 50-tych prawowity właściciel, szyper Stanisław Czarnecki osiąga wiek emerytalny, opuszcza swoją barkę i przenosi się do Tczewa. Dowództwo nad barką ELLA przejmuje bratanek żony Stanisława Czarneckiego, szyper Henryk Burnicki późniejszy kpt. statku pasażerskiego m/s Wodnik który pływał po Wiśle w Toruniu. Przez ostatnie lata służby do momentu wycofania w 1978r z eksploatacji barką dowodził szyper Jan Pawlak .
W okresie swojej świetności ELLA przewoziła między innymi: cukier, zboże,drewno, sodę na trasie Bydgoszcz-Gdańsk z wyjściem na Zatokę Gdańską do portu Gdynia. Po odstawieniu w porcie bydgoskim , wszystko wskazywało na to, że barka Ż-6004 ELLA podzieli los większości barek bez własnego napędu P.P Żegluga Bydgoska i zostanie pocięta na żyletki.
Los uśmiecha się do niej w listopadzie 1979r. Po kilku miesięcznych staraniach i uzyskaniu zgody przez Zjednoczenie Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu barkę od Żeglugi Bydgoskiej odkupuje Bydgoski Klub Motorowodny MORS.
Prace remontowe i eksploatacyjne czyniące z niej przystań dla łodzi motorowych i hangar kończą się w kwietniu 1980r.W maju 1980r barka ELLA zostaje przeholowana na miejsce swojego postoju na Tor Regatowy w Brdyujściu przy ul.Witebskiej.Obecnie spełnia rolę pływającej siedziby Stowarzyszenia Bydgoski Klub Motorowodny MORS.