FSO Warszawa

FSO Warszawa

potocznie Warszawka, Garbuska – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO na Żeraniu w Warszawie na licencji ZSRR Przez cały okres produkcji powstało 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w historii powojennej Polski. W oparciu o Warszawę skonstruowano samochody dostawcze: FSC Żuk, ZSD Nysa oraz FSR Tarpan. Następcą modelu został Polski Fiat 125p.

Eksport
FSO Warszawa eksportowana była w latach 1954-1973 łącznie do 25 krajów świata. W sumie wysłano 72 834 egzemplarzy. Największa ich liczba została wyeksportowana do Bułgarii, Węgier, Rumunii, Czechosłowacji oraz Turcji. Przedstawione poniżej zestawienie obejmuje tylko część państw, do których była eksportowana FSO Warszawa.

kraj/liczba sztuk wyeksportowanych
Bułgaria 26 655
Węgry 21 142
Chiny 8050
Rumunia 5653
Czechosłowacja 3396
Turcja 2217
Kuba 998
Kolumbia 849
Norwegia 841
Finlandia 615


wg:
https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa

sinus

sinus 2009-12-16

miałem królową szos,,,,,,,,,ach co to byla za maszyna ,,,,to półka ,,s..

ginger7

ginger7 2009-12-19

...hmmm stare autka to było to!!!

wandal

wandal 2010-02-11

... piękna M20 :-)
... a co do tony dwieście polskiej myśli technicznej , to na początku zaznaczę ,że mam niesamowity szacunek do całego polskiego dorobku motoryzacyjnego , wiedząc jakie problemy mieli ludzie wykazujący chęć stworzenia nowoczesnego samochodu - polskiego samochodu ... bo oprucz poczciwej Syreny NIGDY nie produkowano u nas POLSKIEGO samochodu osobowego. Wszystko opierało się na włoskiej lub sowieckiej technologii - więc o jakim patriotyźmie mowa ??? ... i nie wiem dlaczego miałbym się wstydzić jakichkolwiek komentarzy pod adresem motoryzacyjnej padliny ...
... pozdrawiam - oświecony ...

dodaj komentarz

kolejne >