Wiata jest żeliwna, szyby wykonano ze szkła hartowanego, zadaszenie zaś ze szkła z filtrem UV, chroniącego pasażerów przed zbytnim nasłonecznieniem.
Secesyjne zdobienia, nawiązują do architektury Łodzi. Szyszki, podobne do tych na szczytach słupków, możemy znaleźć choćby w willi Kindermanna przy ul. Wólczańskiej. Podobnie - ozdobne listwy pod dachem czy wygięte wsporniki podtrzymujące dach – to elementy wpisujące się w śródmiejską architekturę.
Wiatę od poprzedniczek odróżnia też kolor – jest bowiem ciemnozielona. Zaprojektowana została w dwóch wariantach: \"szeroka\" ze wspornikiem o wysięgu 1,72 m i \"wąska\" - o wysięgu 1,0 m. Wiaty zaprojektowano w sposób umożliwiający wydłużenie ich o kolejne przęsła.
Tak będą wyglądać przystanki na ul. Kopernika, Narutowicza, Jaracza oraz na trasie W-Z.
kopytka 2014-04-01
ładne - ale ulica Kopernika ma teraz wąskie jezdnie i samochody snują się żółwim tempem za tramwajami...