Przystanek będzie miał 3 poziomy: -1 antresola handlowo usługowa, -2 poziom techniczny, -3 poziom peronów, ok. 23 m poniżej ulicy. Przewidziano trzy wejścia od strony ul. Piotrkowskiej, od strony ul. Zachodniej oraz od strony ul. Wólczańskiej. Będą 4 windy oraz wyjścia ewakuacyjne.
Wszystkie poziomy znajdują się w obszarze od ul. Wólczańskiej do terenu parkingu na Kościuszki 2 i przebiegają pod skrzyżowaniem Zielona/Zachodnia/Kościuszki.
W rejonie przystanku Łódź Śródmieście maszyna TBM „przewierci się” jesienią. Przejdzie przez ścianę zachodnią oraz wschodnią i dalej w stronę komory demontażowej przy Łodzi Fabrycznej.
Zakończenie głównych prac na Śródmieściu zaplanowano na połowę 2023 roku.
lucilla 2022-08-30
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić ??
wojci65 2022-08-30
Wszystkie te plany diabli wzięli, maszyna TBM od kilku miesięcy stoi. Główny wykonawca przeżywa problemy finansowe - inflacja bokiem wychodzi!
qwitek 2022-08-30
TBM Katarzyna po dotarciu do przystanku Polesie przechodzi przegląd. Po jego zakończeniu przewierci się przez ścianę podziemnego obiektu. Maszyna ma tarczę o średnicy przekraczającej 13 m i drąży liczący 2,7 km tunel od ul. Stolarskiej do stacji Łódź Fabryczna.
Trwa budowa przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.