tem18 2011-05-12
Fajne. Swoją drogą czapajewy podobno zostały przeniesione do rezerwy. Gdy Cargo będzie potrzebowało znowu ciężkich dwuczłonowych lokomotyw, może się okazać, że nic z tego, bo wszystko będzie się nadawało na złom. Nie są one specjalnie strzeżone, skoro każdy może tam wejść, zrobić zdjęcie (to akurat mała szkodliwość czynu, a poza tym każdy przezorny MK jest zawsze ubezpieczony, bo czapajewy nie będą stały tam wiecznie), upiększyć lokomotywkę, wybić szybę w oknie, etc. Podobnie jest z krakowskimi ET21, w tym 57 (sic!) preniesionymi do Jeleniej Góry i obecnie gnijącymi w krzakach, aż całkowicie pordzewieją. Nikogo to raczej nie obchodzi, nawet Górali, którzy jakoś nie walczą o przeniesienie historycznego sputnika do Chabówki. W cywilizowanym kraju zrobili by wszystko, by zachować żywe zabytkowe lokomotywy.