https://www.youtube.com/watch?v=GZp-kLd-fg8
W 1965 r. pojawił się furgon (A05) oraz opracowany na życzenie Egipcjan żuk A14 w wersji strażackiej. Miał motopompę, węże gaśnicze i drabinę. Wersja eksportowana do Egiptu posiadała jeszcze 40-litrowy zbiornik na środek pianotwórczy, agregat prądotwórczy oraz bosaki i topory. Od 1968 r. żuki strażackie o podobnym wyposażeniu, oznaczone jako A15, produkowano na rynek krajowy. W 1972 r. zmodernizowano kabinę żuka. Zmienił się wygląd przedniej ściany i od 1973 r. wszystkie modele oznaczano symbolem „M”. Żuki długo królowały w remizach ochotniczych straży pożarniczych, w wielu wsiach można je spotkać do dziś.Egzemplarz pochodzi od strażaków-ochotników z Polic. Przeszedł na emeryturę po 30 latach służby.
dodane na fotoforum:
witja 2011-03-31
Dodam, że produkowano go w wersji GLBA 04/02 czyli z 400-litrowym zbiornikiem na wodę i autopompą o wydajności max. 200l/min zamocowaną z przodu pojazdu.
tomq71b 2011-03-31
to policja czy straż ?? :))
linka6 2011-03-31
dobranoc :)
siwek68 2011-03-31
O mój Żuczek! Wygrywał z nami tyle zawodów:)))) i nie wiedziałam, że był skonstruowany do gaszenia piramid na zamówienie Tutenhamona;)))) Ty to masz wiadomości!
malahit 2011-03-31
pozdrawiam Tomku:))
julaa1 2011-03-31
Dwa w jednym?
Pozdrawiam Tomku
julaa1 2011-03-31
Haha popatrz nie doczytałam .
Dzięki za informacje
pegasus 2011-03-31
,,ŻUK" z opowiadań starszych kierowców nie był autkiem ,,złośliwy,, dobrze sie sprawdzał.