najlepiej rowerkiem :)))
z wystawy starych pojazdow-Fraserburgh 01.06.2008.
dodane na fotoforum:
boruch 2008-06-02
Komentarz podobny jak w przypadku czterech kółek, pozdrowienia cieplejsze...
piart 2008-06-02
takim jeszcze nie jeździłem...
hecioski 2008-06-03
Dokładnie na takim "rowerku" widziałem mężczyznę w Czechach. w stroju z epoki wyglądał świetnie i pedałował szosą z dala od publiki;)
pozdrawiam ciepło!
malkuj 2008-06-03
...dla mnie bomba ...wprawdzie nie wiem jak poradziłabym sobie z takim pojazdem ...ale popatrzeć, miło:)))
setulo 2008-06-03
Rowerek boski , miłego dnia Aniu ;-)))
medii 2008-06-03
witam milutko i cieplutko dzień dobry
dwukrop 2008-06-03
Piękny....pozwolicie trochę historii?
Czas pedałów
Dalszy rozwój jednośladów miał miejsce we Francji, gdzie za sprawą Pierre'a Michaux i jego syna Ernesta rozpoczęła się era roweru wysokiego. W 1861 r. stworzyli oni mechanizm korbowy umieszczony na piaście przedniego koła. Jeździec wprawiał pojazd w ruch, obracając pedałami. Pojazd Michaux, zwany welocypedem, różnił się od swoich poprzedników również materiałami, z których został wykonany: drewniana żerdź została zastąpiona stalowymi prętami, siodło było mocowane do sprężystego pręta, co miało łagodzić wstrząsy podczas jazdy. Koła pozostały drewniane, lecz zostały opasane obręczą wykonaną ze stali. Ponieważ nie wymyślono jeszcze mechanizmu napędowego z przełożeniami, aby uzyskać większą prędkość, podczas szybkiej jazdy nawet powyżej 30 km/h, zaczęto zwiększać przednie koło, natomiast tylne zmniejszać, aby poprawić stabilność pojazdu. Prowadziło to do dysproporcji w wymiarach kół, przednie było czterokrotnie większe od tylniego. Ten typ roweru został nazwany bicyklem. Niestety jazda na bicyklach była niewygodna i niebezpieczna, gdyż rowerzysta siedział na nie małej wysokości i nader często z niej spadał.
Wkrótce wprowadzono zmianę w produkcji i sposobie mocowania szprych do piasty. Grube, drewniane szprychy zostały zastąpione przez cienkie i metalowe. Zamiast mocowania promienistego zaczęto stosować styczne, a sąsiednie szprychy były skierowane w przeciwne strony. Układ ten, stosowany do dziś, zmniejszył nacisk na szprychy i pozwolił uniknąć wyboczeń.
kociaczki 2008-06-03
jakie super.... jak oni na tym wehikule jeździli?.... :) miłego dnia Aniu :))
myzsa 2008-06-04
Welocyped I klasa, nie to co dzisiejsze "górale"
Fajna wystawa i dobre zdjęcia
Pozdrówka Aniu
geranium 2008-06-04
Przydałby mi się na moje wyprawy. Rewelacyjne są Twoje zdjęcia. " Rowerek " z duszą**
kropek3 2008-06-04
Super ;)