zapraszam na wystawe starych samochodow i nie tylko :)

zapraszam na wystawe starych samochodow i nie tylko :)

najlepiej rowerkiem :)))
z wystawy starych pojazdow-Fraserburgh 01.06.2008.

dodane na fotoforum:

boruch

boruch 2008-06-02

Komentarz podobny jak w przypadku czterech kółek, pozdrowienia cieplejsze...

halinax

halinax 2008-06-02

super, a jaki ma fajny hamulec przedni;)

kropka7

kropka7 2008-06-02

i jak tu takim jechać...to dopiero byli mostrzowie kierownicy.....

agaja

agaja 2008-06-02

fajny!!
spokojnej nocki:)

piart

piart 2008-06-02

takim jeszcze nie jeździłem...

zuzka35

zuzka35 2008-06-02

Szkoda że dziś już nie jeździ się na bicyklu...byłoby wesoło na ulicach :)))

hecioski

hecioski 2008-06-03

Dokładnie na takim "rowerku" widziałem mężczyznę w Czechach. w stroju z epoki wyglądał świetnie i pedałował szosą z dala od publiki;)

pozdrawiam ciepło!

zuza55

zuza55 2008-06-03

Ciekawy pokaz,na pewno się nie nudziłaś........miłej nocy:))

malkuj

malkuj 2008-06-03

...dla mnie bomba ...wprawdzie nie wiem jak poradziłabym sobie z takim pojazdem ...ale popatrzeć, miło:)))

oldboy

oldboy 2008-06-03

ekstra ;)

mieto

mieto 2008-06-03

Piękny

zoltar

zoltar 2008-06-03

Bardzo fajne!!!
Miłego dnia:)

olamax7

olamax7 2008-06-03

ciekawie u Ciebie :)

setulo

setulo 2008-06-03

Rowerek boski , miłego dnia Aniu ;-)))

medii

medii 2008-06-03

witam milutko i cieplutko dzień dobry

dwukrop

dwukrop 2008-06-03

Piękny....pozwolicie trochę historii?

Czas pedałów

Dalszy rozwój jednośladów miał miejsce we Francji, gdzie za sprawą Pierre'a Michaux i jego syna Ernesta rozpoczęła się era roweru wysokiego. W 1861 r. stworzyli oni mechanizm korbowy umieszczony na piaście przedniego koła. Jeździec wprawiał pojazd w ruch, obracając pedałami. Pojazd Michaux, zwany welocypedem, różnił się od swoich poprzedników również materiałami, z których został wykonany: drewniana żerdź została zastąpiona stalowymi prętami, siodło było mocowane do sprężystego pręta, co miało łagodzić wstrząsy podczas jazdy. Koła pozostały drewniane, lecz zostały opasane obręczą wykonaną ze stali. Ponieważ nie wymyślono jeszcze mechanizmu napędowego z przełożeniami, aby uzyskać większą prędkość, podczas szybkiej jazdy nawet powyżej 30 km/h, zaczęto zwiększać przednie koło, natomiast tylne zmniejszać, aby poprawić stabilność pojazdu. Prowadziło to do dysproporcji w wymiarach kół, przednie było czterokrotnie większe od tylniego. Ten typ roweru został nazwany bicyklem. Niestety jazda na bicyklach była niewygodna i niebezpieczna, gdyż rowerzysta siedział na nie małej wysokości i nader często z niej spadał.
Wkrótce wprowadzono zmianę w produkcji i sposobie mocowania szprych do piasty. Grube, drewniane szprychy zostały zastąpione przez cienkie i metalowe. Zamiast mocowania promienistego zaczęto stosować styczne, a sąsiednie szprychy były skierowane w przeciwne strony. Układ ten, stosowany do dziś, zmniejszył nacisk na szprychy i pozwolił uniknąć wyboczeń.

kociaczki

kociaczki 2008-06-03

jakie super.... jak oni na tym wehikule jeździli?.... :) miłego dnia Aniu :))

gadom2

gadom2 2008-06-03

Teraz to tylko w cyrku jest jeszcze używany!

rewia

rewia 2008-06-03

miałem taki.

kacha26

kacha26 2008-06-03

Super są te fotki z wystawy-mają swój klimacik:)

eljot60

eljot60 2008-06-03

trudno uwierzyć, że można było na tym jeździć ...

isia222

isia222 2008-06-03

ja bym się trochę bała tym jeździć , tak jakoś wysoko...

myzsa

myzsa 2008-06-04

Welocyped I klasa, nie to co dzisiejsze "górale"
Fajna wystawa i dobre zdjęcia
Pozdrówka Aniu

geranium

geranium 2008-06-04

Przydałby mi się na moje wyprawy. Rewelacyjne są Twoje zdjęcia. " Rowerek " z duszą**

kropek3

kropek3 2008-06-04

Super ;)

dzolka

dzolka 2008-06-04

Świetne,cała seria...

zazulia

zazulia 2008-06-11

Super ! Ale spaść z takiego bym nie chciała !
Najgorzej wystartować chyba ;)))

jantaria

jantaria 2008-07-05

Wystawa EKSTRA!
Kurczę, podziwiam ich... jak oni na takim rowerku jeździli :)

dodaj komentarz

kolejne >