czarno białe zdjęcia z pierwszej połowy lat 70 ub.wieku

czarno białe zdjęcia z pierwszej połowy lat 70 ub.wieku

Z prawej strony licząc od góry drugi : dr inż Zdzisław Czajczyński był pracownikiem naukowym w Instytucie Elektrotechniki w Międzylesiu w Warszawie -zginął w katastrofie samolotu w dzielnicy Kabaty w Warszawie.
Katastrofa lotnicza w Lesie Kabackim to katastrofa lotnicza samolotu pasażerskiego Ił-62M SP-LBG Tadeusz Kościuszko Polskich Linii Lotniczych LOT, która wydarzyła się 9 maja 1987 w czasie lotu nr LO 5055 na trasie Warszawa–Nowy Jork, w trakcie podchodzenia do lądowania awaryjnego, po awarii silników.
Komisja badająca przyczyny katastrofy ustaliła, że w końcowej fazie podchodzenia do lądowania awaryjnego, w wyniku uszkodzeń powstałych w pękniętych hydraulicznych układach sterowania lotkami samolotu i pożaru na jego pokładzie załoga utraciła możliwość efektywnego nim sterowania, czego następstwem było zderzenie samolotu z ziemią. Katastrofa wydarzyła się w Warszawie, na południowym skraju Lasu Kabackiego, 5700 metrów od progu drogi startowej na kierunku 33 lotniska Warszawa-Okęcie.
W wyniku katastrofy śmierć na miejscu poniosły 183 osoby – wszystkie znajdujące się na pokładzie samolotu, a sam samolot został zniszczony. Samolot podczas tej ostatniej próby lądowania ściął drzewa w Lesie Kabackim na obszarze prostokąta o wymiarach około 370 × 50 metrów.
Pod względem liczby ofiar była to największa katastrofa lotnicza w historii polskiego lotnictwa. źródło :Wolna Encyklopedia Wikipedia.

ursus50

ursus50 2012-04-20

Byłem w Lesie Kabackim po katastrofie przy odsłonięciu płyty upamiętniającej ofiary katastrofy. Jedną z ofiar był dr inż. Zdzisław Czajczyński z którym byłem w jednej pracowni Instytutu Elektrotechniki w Międzylesiu w Warszawie. ścięte konary drzew na obszarze 370 x 50 metrów są niezbitym dowodem potwierdzającym ,że samolot prezydencki pod Smoleńskiem ścinając brzozy podczas próby lądowania uległ takim uszkodzeniom ,które skutkowały ostateczną katastrofą.

ursus50

ursus50 2012-04-20

O godzinie 11:12:13 samolot Ił-62M SP-LBG Tadeusz Kościuszko z prędkością wynoszącą około 470 km/h[9] zaczął ścinać pierwsze drzewa Lasu Kabackiego. Ostatnie zarejestrowane słowa z pokładu samolotu brzmiały: Dobranoc! Do widzenia! Cześć! Giniemy!
W wyniku uderzenia samolotu w drzewa i ziemię nastąpiła całkowita dezintegracja jego konstrukcji. Fragmenty samolotu zostały rozrzucone na przestrzeni około 370 metrów. Pozostałe w zbiornikach paliwo zapaliło się i w miejscu katastrofy wybuchł pożar.
Wszystkie osoby przebywające na pokładzie samolotu poniosły śmierć na miejscu w wyniku uderzenia samolotu w drzewa i ziemię.

nestor

nestor 2012-09-19

Katastrofa lotnicza w Lesie Kabackim – katastrofa lotnicza samolotu pasażerskiego Ił-62M SP-LBG Tadeusz Kościuszko Polskich Linii Lotniczych LOT, która wydarzyła się 9 maja 1987 w czasie lotu nr LO 5055 na trasie Warszawa–Nowy Jork, w trakcie podchodzenia do lądowania awaryjnego, po awarii silników.
Komisja badająca przyczyny katastrofy ustaliła, że w końcowej fazie podchodzenia do lądowania awaryjnego, w wyniku rozszerzających się uszkodzeń powstałych w układach samolotu i pożaru na jego pokładzie załoga utraciła możliwość efektywnego nim sterowania, czego następstwem było zderzenie samolotu z ziemią. Katastrofa wydarzyła się w Warszawie, na południowym skraju Lasu Kabackiego, 5700 metrów od progu drogi startowej na kierunku 33 lotniska Warszawa-Okęcie.
W wyniku katastrofy śmierć na miejscu poniosły 183 osoby – wszystkie znajdujące się na pokładzie samolotu, a sam samolot został zniszczony. Zniszczone zostały również drzewa w Lesie Ka...

dodaj komentarz

kolejne >