Łódź posiadała sieć tramwajową od 23 grudnia 1898 r. Były to od razu tramwaje elektryczne.
Prezentowany wagon jest oryginalny, pochodzi jednak z późniejszego okresu.
W końcu 1926 roku w Kolei Elektrycznej Łódzkiej opracowano nowy Standard wagonów, o zabudowanych przeszklonych pomostach, obłym dachu bez nadbudowy i prostych burtach z 5 dużymi oknami.Wóz miał mierzyć ok. 10 m długości i mieścił 28 miejsc siedzących. Wg tego standardu KEŁ zamówiła w trzech fabrykach serię blisko 150 nowych wagonów. Pokazany wagon pochodził z fabryki sanockiej Zjednoczone Fabryki Maszyn Kotłów i Wagonów L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, S.A. Posiadał nr kolejny 17. Po wycofaniu go z eksploatacji pudło tramwaju kupił mieszkaniec Wiśniowej Góry, letniskowej miejscowości w pobliżu Łodzi, który wykorzystywał je jako werandę i pokój gościnny na działce. Dobrze zachowane pudło zakupione zostało przez pasjonatów, odrestaurowane i stacjonuje obecnie w Zajezdni Muzealnej Brus.
wydra73 2015-11-27
To co widzimy na zielono ? Na stacjonujące w Zajezdni Muzealnej nie wygląda ,tak się czasem wypuszcza na trasę?
Bardzo zgrabne pudło.
jadpaw5 2015-11-28
Uchował się, bo z działek odkupił go miłośnik starych tramwajów i dłubał przy nim 12 lat aż doprowadził tan egzemplarz do takiej świetności,że wozi nim wycieczki
henry 2015-11-28
u nas w Poznaniu stoi zabytkowa 'bimba' bo tak po poznańsku się mawia na tramwaje....... urok starych wagonów!
hellena 2015-11-28
Słyszałam o tym i innych starych tramwajach w radio Łódź,ale nigdy nie byłam na Brusie.
nemo60 2015-11-28
Przewiozłem się tym wagonem motorowym na trasie Brus - Konstantynów Łódzki, bardzo trzęsło ;))) .