Coś z mojej teczki, okiem Andrzeja Mleczki.

Coś z mojej teczki, okiem Andrzeja Mleczki.

W niedzielę, w swoim felietooonie napisałem o postawie papieża Franciszka i reakcji Watykanu na agresję Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

Napisałem tam też o drugim i trzecim dnie tej agresji, a bardziej o jej niejednoznacznych według Watykanu przyczynach.

Przyczynach, które funkcjonują , ale zapewne tylko w głowach osób mających do czynienia z prawem międzynarodowym, z informacjami wywiadowczymi, a więc adresatem tu według mnie będą służby specjalne, dyplomaci oraz istniejący od wieków dobry obieg informacji (może nawet źródło z konfesjonału?) na wielu poziomach wielu kongregacji Watykanu.

Do napisania tego felietooonu zmobilizował mnie wczorajszy komentarz Naszej Koleżanki.

Będzie jeszcze trudniejszy do przełknięcia dla niektórych z Was, niż poprzednie.

Ale wtedy przeczytajcie ten stały tekst , którym kończę każdy swój felietooon, od lat.

Przypomnę , że w świetle prawa międzynarodowego rewolucja rozpoczęta na Majdanie i obalenie legalnego (wtedy)rządu Ukrainy Janukowycza (przyjaźnie nastawionego do Federacji Rosyjskiej prezydenta )z setkami ofiar na początek na Majdanie ****do zbrodni spalenia żywcem obywateli rosyjskich w Odessie to fakt , którego nie da się dziś ukryć pod płaszczykiem mijanego czasu.

Zbrodnia w Odessie - masowe morderstwo i spalenie żywcem mieszkańców ukraińskiej Odessy zaplanowane przez kijowskie nacjonalistyczno-liberalne władze, dokonane zostało przez bojówki ukraińskich nacjonalistów z organizacji "Prawy Sektor" oraz przez kiboli klubów piłkarskich z Charkowa i Odessy w dniu 2 maja 2014 roku.

W wyniku tej zbrodni w Odessie zginęło według przeciwstawnych źródeł (przeciwnych stron) od 46 do 116 osób, w większości spalonych żywcem w Domu Związków Zawodowych w Odessie.

Do dziś tkwi mi przed oczyma opublikowane wtedy w mediach (można je i dziś odnaleźć w necie) zdjęcie ciała obnażonej ,wcześniej zgwałconej przez kiboli kobiety w jednym z nadpalonych pokoi tego budynku.

Czy o tym właśnie ( i nie tylko?) w ambasadzie Federacji Rosyjskiej w Rzymie przypomniano papieżowi Franciszkowi i dlatego może jego zachowanie i słowa używane w wystąpieniach publicznych są takie zachowawcze i niejednoznaczne?

To może być to trzecie i czwarte dno, o którym pisałem w tamtym felietooonie.

Bo Rosjanie i Putin na pewno o tym pamiętali, aż do czasu przekroczenia przez jego wojska granic Ukrainy w lutym 2022 roku.

Wspomniałem też o roli Węgier a nawet i Polski (przepraszam-roli rządu polskiego) w ewentualnym planowanym niedopuszczaniu do zakończenia wojny poprzez rozwiązania dyplomatyczne dokonane tylko przez samych mediatorów z Rosji i z Ukrainy.

Dziś prezydent Zełenski (wiadomość z dnia wczorajszego) uzależnia wszystkie sporne (w tym terytorialne) punkty ewentualnego porozumienia pokojowego z Federacją Rosyjską od wyników referendum wśród obywateli Ukrainy.

Nie czeka i nie powołuje się na niekonsultowany z UE I NATO plan pana Jarosława Kaczyńskiego, który to plan wg rzeczniczki Białego Domu ma być omawiany wraz z innymi na najbliższym posiedzeniu NATO w Brukseli.

Czyżby prezydent Zełenski chce prowadzić swoją grę i swoja politykę bez wtrącania mu obcych planów?

Dlaczego poważyłem się postawić taką tezę?

Zaznaczam, że dalej twierdzę, że to był bandycki napad, agresja i łamanie wielu konwencji przez Federację Rosyjską pod rządami Putina! .

Jednocześnie zastanawiam się, dlaczego tak mało (albo wybiórczo) dostarczane są naszym mediom (do emisji w mediach ) te same od tygodni uzasadnienia prowadzenia tej wojny jednej tylko ze stron.

Może więc ta teza o tym drugim i trzecim dnie (które ma w swojej wiedzy już papież Franciszek) ma swoje podstawy?

Stąd może i zaiskrzyć gdzieś u Kogoś słowo z pewnej ewangelii: oko za oko, ząb za ząb?

W podtrzymaniu tej tezy upewnia mnie zachowanie wielu osób ze świecznika naszego państwa.

Liczą się fakty, a do faktów zaliczam po pierwsze słowa pana prezydenta Andrzeja Dudy potwierdzającą tezę o niechęci do szybkiego rozejmu:

" Wiemy, jak (uwaga!) wygląda sytuacja prawna. Są przepisy, które zakazują walki w obcych formacjach zbrojnych. Sytuacja jest jednak szczególna. Nasz sąsiad staje w obronie swojej niepodległości. Znamy tę sytuację rozumiemy ją dobrze. Jako prezydent RP jeszcze przez ponad 3 lata mogę powiedzieć : jeśli czujecie w sercu potrzebę pomocy Ukraińcom w ich walce, idźcie!".

Po drugie, wiceprezes Prawa i Sprawiedliwości-(ten od włamania do siedziby NATO w Warszawie) , były minister ON, dziś marszałek -senior Sejmu RP oraz szef podkomisji smoleńskiej Antoni Macierewicz oświadcza:

"Wsparcie Ukrainy musi mieć pełen wymiar , tak by zahamować agresję rosyjską. Koniecznie są nie tylko sankcje , przyjecie Ukrainy do Unii Europejskiej , wsparcie sprzętem wojskowym , lecz także udział ochotników w utworzonym właśnie przez Ukrainę Międzynarodowym Legionie".

Przypominam, że służba w obcej armii bez zgody właściwego ministra (imiennie po złożonym osobiście wniosku, tu obrony narodowej dla byłych żołnierzy lub ministra spraw wewnętrznych dla cywili ) grozi w Polsce karą pięciu lat więzienia.

Zaś za namawianie (podpuszczanie,nawoływanie,) do zaciągnięcia się do Ukraińskiej legii grozi także stosowna kara.

To kara za podżeganie do popełnienia przestępstwa.

Tu jednak do dziś nie zechciał się wypowiedzieć na ten temat najbardziej zainteresowany (bo wydający takową zgodę)żaden z tych dwóch ministrów.

A napalona nasza młodzież (w tym kibole) tylko czekają by ruszyć na swoją przygodę życia by wziąć do ręki kałacha i....

I co?.

Czy zamiast namawiania obywateli polskich do łamania prawa nie łatwiej byłoby uchwalić stosowną ustawę (nasz parlament głosami zjednoczonej prawicy jest to w stanie zrobić w 24 godziny, zaś pan prezydent podpisać nawet tego samego dnia 0 23.59!

I dać pole do popisu zgodnie z polskim prawem, do wyboru, polskim ochotnikom?

W większości chłopcom, którzy wojnę oglądali na filmie czy w grach komputerowych?

To nie jest propaganda droga Koleżanko źródłem z FSB.
Ale myślę, że to jest działanie pozorne i mające znamiona propagandy przedwyborczej.

A dodam jeszcze, że Ukraina obiecuje, że (uwaga!) szeregowcom będą płacić 100 000 hrywien miesięcznie na rękę.

To około (na dziś) 14.000 zł.

To prawie dwukrotnie wyższa gaża niż pułkownika WP.

Jakie jest źródło tych pieniędzy?

Teraz to już mniej ważne- oni je po prostu skądś posiadają.

Może to czwarte dno?

W czasie niedawnej wizyty wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego w Kijowie i jego tam apelu o wprowadzenie sił pokojowych NATO na Ukrainę, bez wcześniejszego zawarcia rozejmu, czyli w czasie toczących się walk to bezmyślne rozpoczęcie nowej epoki rządzenia przez PiS w Polsce ale już w czasie stanu wojny .

Okazuje się po świadczeniach kilku głów państw UE I NATO , że ten ruch nie był uzgodniony w tych gremiach.

A czy prezydent Zełenski kiedykolwiek sam występował o pomoc zbrojną wojsk NATO ( w obojętnie jakiej formie)- o ich wkroczenie na terytorium Ukrainy-w rejon toczonych walk?

Z tego co zapamiętałem, a śledzę jego wystąpienia -wnosił jedynie o wprowadzenie tzw strefy czystego nieba -czyli zapewnienie nad obszarem swojego państwa osłony lotniczej ,która ograniczy lub zakończy bombardowania celów cywilnych.

Nic o pomocy sił NATO , zwanych przez Jarosława Kaczyńskiego (?) pokojowymi.

NATO, które może działać bez stanu wojny jako pakt obronny tylko i jedynie na terytorium swoich sygnatariuszy.

Które wtedy w sposób bezsporny znajdzie się w ogniowej konfrontacji z żołnierzami Putina.

Tego naprawdę chciał ten sterany władzą i życiem , stary człowiek?

Człowiek, który nie ma pojęcia o roli i strukturze oraz zadaniach NATO, oraz o roli polityków z państw NATO?

Mężczyzna bez własnej rodziny?

Nie mający wiele do stracenia?

Legenda:****

Wolontariusze ze służby medycznej Majdanu utrzymywali, że władze zaniżyły liczbę zabitych podczas demonstracji przeciwko rządom Wiktora Janukowycza. Medycy Majdanu twierdzą, że w czasie protestów mogło zginąć niemal 780 osób z obu stron , w tym około dwudziestu funkcjonariuszy milicji, Berkutu i innych służb.
Jest to do dziś liczba niezweryfikowana.

maska33

maska33 2022-03-22

Przypominam, że w swoich felietooonach poruszam także trudne tematy, ale opisuję za to tylko te zdarzenia i fakty, które można znaleźć w oficjalnej przestrzeni medialnej, te- które układają mi się w pewien trend, który nazywam po swojemu i dlatego w takiej formie dzielę się jego opisem z Wami.
Czytajcie i oglądajcie z wielu różnych źródeł, by samemu powziąć wiedzę lub stosowne wnioski.
A już coraz mniej tych źródeł i tych autorów "suchych" informacji, nie opatrzonych sugerującym czytelnikowi komentarzem-jak mają rozumieć.
Nie sugerując się komentarzami najętych dyżurnych, ciągle tych samych komentatorów, żadnej ze stron politycznej barykady.
Zaznaczam, że to nie jest grafika "ściągnięta z netu".
To moja fotografia rysunku Andrzeja Mleczki, wykonana z zakupionego przeze mnie jednego z wielu dostępnych,zakupionych przeze mnie wydawnictw.

Copyright 2704 @ maska33

kedil

kedil 2022-03-22

To już historia ale:
W 1991 r. Ukraina posiadała trzeci co do wielkości arsenał nuklearny na świecie/ po upadku ZSRR kraj ten odziedziczył około 1800 strategicznych głowic jądrowych i 176 międzykontynentalnych rakiet balistycznych. Był to trzeci, po Stanach Zjednoczonych i Rosji, arsenał broni atomowej na świecie./, którego pozbyła się w zamian za gwarancje bezpieczeństwa, zapisane w Memorandum Budapeszteńskim podpisanym w 1994 r. przez Stany Zjednoczone, Rosję i Wielką Brytanię.

Kraje te zobowiązały się do respektowania suwerenności i integralności terytorialnej Ukrainy oraz niestosowania wobec niej przymusów ekonomicznych. Te postanowienia w 2014 r. złamała Rosja, anektując należący do Ukrainy Krym i angażując się w konflikt w Donbasie.

maska33

maska33 2022-03-22

Nie dokończyłeś Kolego tekstu mówiącego o gwarancjach.Tam były również gwarancje dotyczące zakazu stacjonowania obcych wojsk na terytoriach tak Ukrainy jak i państw dawnego UW.
Tak więc to jest niepełna prawda, którą tu ogłaszasz Kolego.
A jest to temat na bardziej szczegółowy felietooon, w którym muszą się pojawić oryginalne zapisy tych umów i traktatów.
Trzeba dobrej woli, by cytować albo całość ,albo skomentować braki stosownych cytatów.
Pozdrawiam .

kedil

kedil 2022-03-22

Memorandum Budapeszteńskie o Gwarancjach Bezpieczeństwa zostało podpisane przez prezydenta Ukrainy Leonida Kuczmę, prezydenta Rosji Borysa Jelcyna, premiera Wielkiej Brytanii Johna Majora, prezydenta USA Billa Clintona w dniu 5 grudnia 1994 r.

i ciekawostka : Memorandum Budapeszteńskie nie było traktatem, a dokumentem dyplomatycznym, a zawarte w nim gwarancje były tylko formalnością, ponieważ nie zapisano żadnego mechanizmu sankcji.

Czyli dla nikogo nie były wiążące i najpierw pojawiły się " zielone ludziki, a teraz denazyfikacja / historia koło zatoczyła bo ostatnio użyte po II wojnie światowej w stosunku do Niemiec/ Ukrainy .

Celem Rosji jest demilitaryzacja i oczyszczenie życia społeczno-politycznego, gospodarczego i kulturalnego Ukrainy z nazizmu oraz demokratyczne przeobrażenia tego kraju.

Cały mój wpis z netu , a mnie słów brakuje by do tego odnieść się .

maska33

maska33 2022-03-22

Dla domorosłego historyka najprostszym sposobem dotarcia do przyczyn i skutków każdego historycznego wydarzenia-a zwłaszcza takiego jak aneksja Krymu itd, jest zasada: jaka akcja,jaka reakcja.
Powyżej wspomniałem o krwawych wydarzeniach na Majdanie i innych wydarzeniach na Ukrainie (Odessa). Kiedy nastąpiła Kolego aneksja Krymu?
Putin ma taki sam bandycki styl.
Tak był nauczony.

tebojan

tebojan 2022-03-22

Nasz Jarosław Polskęzbaw pojechał do Kijowa nastawić swą cherlawą pierś na pierwszej linii frontu i wzorem swego brata-w laurach powrócił do kraju z pierwszej swojej zagranicznej podróży.

maska33

maska33 2022-03-22

Zabawnie to zabrzmiało Kolego, jednak prawda historyczna jest taka, że będąc premierem w czasie pierwszych rządów PiS,pan Jarosław Kaczyński odbył prawie dwadzieścia (dokładnie 18 ) podróży zagranicznych.Był i w USA, w Iraku i Portugalii. Teraz prezes PiS bardzo nie lubi wyruszać za granicę. Co więcej, po katastrofie smoleńskiej obiecał swojej matce Jadwidze, że nie będzie już nigdy latał samolotami.

tesla

tesla 2022-03-22

Twoje felietony uświadamiają mi (a właściwie przypominają), że każdy medal ma dwie strony.

maska33

maska33 2022-03-22

Tę prawdę , dotyczącą przyczyn zdarzeń przechodzących potem do historii państwa lub świata uświadamiała mnie i moim koleżankom i kolegom w łódzkim liceum ogólnokształcącym, nieżyjąca od lat wychowawczyni mojej klasy-nauczyciel historii-uczestniczka Powstania Warszawskiego- pani Maria K.

wojci65

wojci65 2022-03-22

Dzielisz włos na dwoje, czworo a może i ośmioro. A może trzeba prościej? Rosja to nasz wredny wróg od pokoleń! I kto przeciw niej, ten nasz przyjaciel! Na pohybel Putinowi i jego poplecznikom!

helios7

helios7 2022-03-23

Nic i nikt nie może usprawiedliwić agresora, który swoje wojsko traktuje jak mięso armatnie, napada na swoich braci i grozi całemu światu!!!
„Powód do wojny zawsze się znajdzie…
Rosja pokonała Napoleona i Hitlera swoją przestrzenią. Bez Białorusi i Ukrainy nie ma przestrzeni, nie ma ziemi, którą może oddać za cenę krwi przeciwnika.”
/George Friedman/

czes59

czes59 2022-03-23

Popieram wypowiedź: wojci65.

maska33

maska33 2022-03-23

Nikt i i nic nie może usprawiedliwić agresora -pisze powyżej Helios.
I słusznie. Ja nie usprawiedliwiam,jedynie poszerzam okoliczności,jak to domorosły historyk a to nie to samo.
Pamiętacie wszyscy powiedzenie :
"Dobro wraca. Nie wiadomo kiedy. Nie wiadomo gdzie. Nie wiadomo w jakiej postaci. Ale wróci" ?
A jak zabrzmi antonim?
Bo na portalach historycznych kresowiaków znajdziecie wycinane po kilku godzinach komentarze właśnie przypominające zbrodnie Ukraińców na Wołyniu i w południowej Polsce -zbrodnie jeszcze bardziej odrażające .na kobietach w ciąży i dzieciach masowo zabijanych siekierami i przecinanych piłami. Prawie 200 000 ofiar.
Im też powinno się dziś zabrać prawo głosu?

Zło zawsze ma swoje jakieś źródło.
To logika a nie ideologia.

maska33

maska33 2022-03-23

Nie można też ważyć, która zbrodnia jest mniejsza, a która straszniejsza.
Zbrodnia pozostanie na zawsze zbrodnią.
Jak tego niektórzy nie są w stanie zrozumieć, to znaczy, że żyją w świecie iluzji i kierują się hipokryzją- której to przykłady pokazuję w moim fotoblogu od dwóch lat.
Pozdrawiam i dziękuję za wyważone komentarze.

maniek4

maniek4 2022-03-23

"Zbrodnia pozostanie na zawsze zbrodnią."

"Rzeź wołyńska."

maska33

maska33 2022-03-23

Takie skojarzenie zapewne nie przyjdzie do głowy tym, co dopiero dziś dowiedzieli się (lub przypomnieli) o niedawnej zbrodni Ukraińców w Odessie i wymordowaniu setek tysięcy polskich mężczyzn kobiet i dzieci na Wołyniu.
Ta sama metoda co przed dziesiątkami laty: zgwałcić i spalić żywcem.
Dobro podobno wraca?
To pytanie właśnie pochodzi u mnie z portali kresowiaków.
Dlaczego i kto każe Im teraz milczeć?
Dzieci-rodziny tych wymordowanych mają swoje prawo do pamięci i oczekiwania ,by rząd Ukrainy wreszcie zezwolił na postawienie mogił zamordowanym tam ich Rodzicom i Dziadkom..

maska33

maska33 2022-03-23

Embargo?
Wiadomość z dnia dzisiejszego.
Gdy politycy z Europy myślą o embargu dla Rosji na ropę, w Rosji nagle dochodzi do uszkodzeń ważnego ropociągu tranzytowego. Chodzi o KTK, którym rocznie płynie ok. 61 mln ton ropy, z czego 53 mln ton przypada na Kazachstan.
Przez najbliższe 2 miesiące przesył może spaść trzykrotnie.
No,cóż.

helios7

helios7 2022-03-23

Nie mogę pojąć tego toku myślenia i nie wiem, czemu ma służyć rozdrapywanie starych ran…
Pamiętajmy, ale nie bądźmy pamiętliwi! Pan Bóg każe przebaczać, a zbrodniarzy czeka Sąd Ostateczny! To, że doszło do zbrodni w przeszłości nie ma żadnego związku z tym, co dzieje się teraz!
„Bóg stworzył człowieka z oczami z przodu, a nie z tyłu głowy, co znaczy, że człowiek ma się zajmować tym co będzie, a nie tym co było.”
/Olga Tokarczuk, Księgi Jakubowe/

maska33

maska33 2022-03-23

Proszę to napisać lub powiedzieć w twarz tym, co dalej żyją śmiercią swoich najbliższych.
Tym,którzy stracili rodzeństwo i mienie.
Tym,którzy zamiast cieszyć się rodziną noszą ból (taki sam jak dzisiejsze ofiary reżimu bandyty Putina).
Także tym,co stracili bliskich raptem 8 lat temu.
Oni wszyscy jeszcze żyją i też patrzą do przodu.
Upamiętnienie grobów to według Ciebie takie patrzenie do tyłu?
Cenię Twoje odniesienia do słów Laureatki Nobla, ale autorytetów się nikomu nie narzuca.
Jednak zrozumiem,jeżeli pochodzisz właśnie z Ukrainy i tam Masz swoich Bliskich.
Zło zawsze potrafi wrócić jak dobro-nawet w najbardziej okropnej i nieakceptowalnej postaci.Jakby tak nie było, to nie było by i tej bandyckiej napaści Putina.

maska33

maska33 2022-03-23

A jeżeli wspominasz tu rolę Boga, to rzeczywiście każe przebaczać ,ale po zrealizowaniu m.in zadośćuczynienia. Nic zaś nie nakazuje by zapominać.
To raczej Ty dobierasz taki szyk znaczenia słów, by do czytających dotarło takie łatwe uzasadnienie Twojego osobistego spojrzenia na tą dziejącą się tragedię.
To ten sam sposób co na świecie doprowadził już do podobnych tragedii.
"Jest tylko jedna prawda a reszta głosząca coś innego ma zamilknąć".
Mnie to tak samo boli i rozrywa serducho, jak miliony oglądających (ale nie wybiórczo) obrazy tragedii XX i XXI wieku.
Pozdrawiam.

maniek4

maniek4 2022-03-23

14 Dywizja Waffen SS-Galizien......

maska33

maska33 2022-03-23

I na koniec słowo do Was Koledzy Wojci65 i Czes59:
Przełożę to na język nie wirtualny , teoretyczny a taki jaki powinien być jego sens, z rezultatem zrozumienia słów Wojci65.
Otóż ja nigdy bym nie poszedł walczyć (mścić się ) na człowieku ,który zamordował mojego Ojca, z człowiekiem , który zamordował moją Siostrę, tylko dlatego,że jest on deklaratywnym wrogiem zabójcy mojego Ojca.
To dla mnie byłoby odrażające, chociaż wynikające z logiki Waszego rozumowania.
Wolałbym sam się narazić lub nawet czekać latami na słodką "zemstę".
No cóż, oby nigdy do takich sytuacji już więcej nie dochodziło.
Dziękuję za wyważone wypowiedzi.
Pozdrawiam.

wojci65

wojci65 2022-03-23

Gdy byłem na Ukrainie, bulwersowały mnie kopce i pomniki, koniecznie z tryzubem, ku czci UPA. Po zastanowieniu zrozumiałem, że na pamięci o tych formacjach opierają " mit założycielski" swojego państwa.
Odnośnie upamiętnienia ofiar rzezi wołyńskiej, zgadzam się w pełni, lecz czy powinniśmy stawiać takie żądanie, gdy na ich głowy lecą bomby? No i kiedy przyjdzie na to czas, zróbmy to z wzajemnością, zgadzając się na godny pochówek ofiar cywilnych, retorsyjnych działań AK I W.P.

wojci65

wojci65 2022-03-23

A Tobie jako "domorosłemu historykowi" dedykuję taką oto, myślę, że trafną konstatację:
Myślimy czasem, że historia jest zapisem naszej pamięci. Nieprawda, wręcz przeciwnie - historia to rejestr naszych zapomnień. Właśnie dlatego człowiek powtarza błędy i czyni zło, a potem próbuje je naprawić, w swojej próżności wierząc, że odkrywa rzeczy na nowo.
Cytat pochodzi z książki Dariusza Rosiaka "Ziarno i krew - Podróż śladami bliskowschodnich chrześcijan".
Tam to dopiero lała się i jeszcze leje krew niwiniątek!

maska33

maska33 2022-03-23

Kolego.
To nie chodzi o teraz, już,kiedy na obywateli lecą bomby.
Przypominam ponownie-że prezydent z nie mojej bajki-ale jednak reprezentujący majestat Rzeczpospolitej , Bronisław Komorowski, złożył oficjalną wizytę w Kijowie przybywając tam wraz z konkretną ogromną finansową pomocą, odradzającemu się po Majdanie nowemu państwu, w kwietniu 2015 roku i wygłosił przemówienie w parlamencie wspominając właśnie o uhonorowaniu mogił polskich na Wołyniu.Nadaniu im imion i nazwisk. I co?
Ukraiński parlament w dniu, gdy przemawiał tam Bronisław Komorowski, przyjął ustawę w której uznał za „bojowników o wolność i niezależność Ukrainy” między innymi członków Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów i Ukraińskiej Powstańczej Armii, odpowiedzialnej za mordy na Polakach.
Ja o tym czasie wspominałem i pamiętam.
Bo wtedy też dostałem w twarz-jak prezydent.

maska33

maska33 2022-03-23

Ja pisząc ten komentarz w kontekście ustanowionego prawa tego samego dnia co przemawiał prezydent w parlamencie ukraińskim -głosząc dziś tu Wam o zbrodni UPA na polskich obywatelach w Wołyniu zostałbym tam dziś aresztowany i uwięziony.
Gdyż parlament ukraiński tak zabezpieczył się przed inną interpretacją tych wydarzeń.
Rozumiecie to?

A tak chciałem pojechać niedawno do Truskawca do sanatorium i przejść ścieżkami, którymi chadzał Marszałek Józef Piłsudski.
Smutne.

asiao

asiao 2022-03-23

Kol. Helios - nic też nie usprawiedliwia nakładania sobie klapek na oczy i unikania rozumowania. Trzeba rozumieć przyczyny i zależności wydarzeń, i maska słusznie czyni, że je wyjaśnia. Upraszczanie prowadzi do kolejnych błędów i tragedii. Trzeba poznawać, myśleć o oceniać samemu, a nie gotowymi cytatami...

wojci65

wojci65 2022-03-23

No cóż, nasz Sejm uchwalił analogiczną ustawę, grożąc karami za szkalowanie pamięci "żołnierzy wyklętych" o których ja mam nieco odmienne zdanie, bo np. puścili mojego dziadka w kalesonach i boso, bo dzielnym wojakom spodnie i buty były bardziej potrzebne, dobrze chociaż, że nie skatowali, za co kazali sobie dziękować. A to było i tak jedno z łagodniejszych ich zachowań. Podobnie nie należy mówić, że istnieli szmalcownicy, wydający Żydów bo to kala honor Polaków.
A więc gdzie nie spojrzeć istnieje klimat "wzmożenia narodowego" owocującego tego typu "prawem".

asiao

asiao 2022-03-23

Koleżanka w jednym wpisie mówi : "Nic nie usprawiedliwia agresora", w drugim "Pan Bóg każe przebaczać". To w końcu jak?... To może Ukraińcy też będą przebaczać Rosjanom, patrzeć do przodu, a nie do tyłu...? Powinni, tak jak my Wołyń? taka to dyskusja... Polecam mniej cytatów, a wiecej samodzielnego myślenia.

Co do Żełeńskiego, i pewnej jakby niechęci do wygaszenia konfliktu, widocznej w mediach , to zgadzam się z Tobą.

maska33

maska33 2022-03-24

wojci65:
W Polsce ustawa pisana była przez historyków i prokuratorów IPN. Może kiedyś się przemogę i napiszę coś, co będzie uzasadnieniem tego zapisu.
Ale by to napisać,trzeba mieć dostęp do oryginalnych dokumentów procesów sądowych niektórych "Wykletych".
Można zacytować niektóre frazy, tylko...strach!
Jako pytanie: ile razy powstawał grób i ile było kolejnych ekshumacji, ile razy były przenoszone szczątki (po 1989 roku) jednej z najbardziej znanych postaci "Wykletych"?
A ile razy organizowano przy okazji tych przenosin uroczystości rangi państwowej?
W necie tego nie znajdziecie.
No,może wybiórczo.

chilu

chilu 2022-03-24

Masakra w Odessie jest nie do usprawiedliwienia
P* powinien byl jednak juz wtedy rozpoznac, ze na "jego" obszarze wiekszosc niezbyt lubi rosyjskie przewodnictwo.
Kibole: proletariat potrzebuje chleba i igrzysk. Milionowe transfery facetow, ktorzy co prawda potrafia kopnac pilke ale nie moga sie sensownie wyslowic bedzie dla mmnie zagadka.
p.s. Siodme Niebo nie mowi od siebie. Dziewczyna juz od dluzszego czasu poucza nas cytatami. Jestem u niej zablokowana

asiao

asiao 2022-03-24

chilu - przybij piątkę, bo ja też....

maska33

maska33 2022-03-24

Nie chciałbym,aby złe emocje były powodem zerwania więzi i zaprzestania wymiany poglądów w mojej galerii.
Mimo rysujących się różnych, spowodowanych wierzę jednak dobrymi intencjami każdej z dyskutujących stron-dystansów, ja jednak zapraszam koleżankę helios7 do dalszego uczestnictwa w dialogu w moim fotoblogu.
Polityka to w zasadzie dział dotąd zastrzeżony dla mężczyzn.Twardych.
Dlaczego?
Bo spierają się na argumenty, nie na emocje.
I nie obrażają się ani się.. nie blokują.
Kobieca reakcja na wyrażenie innej opinii niż Jej , lub na jakąkolwiek krytykę , to impuls, i czuje się natychmiast wewnętrznie upokorzona.
Równouprawnienie nie zawsze ma to samo imię.
Dlatego zważajcie na słowa.
Pozdrawiam.;-)

maska33

maska33 2022-03-24

Ponieważ śledzę co się dzieje w galeriach moich komentatorów ( i adwersarzy) zauważyłem,że wczoraj u Naszej Koleżanki ukazał się tekst (cytat-Martyny Bildziukiewicz - szefowa unijnego zespołu ds. walki z rosyjską dezinformacją (East Stratcom Task Force) -29.05.2021- dziennik.pl) pod tytułem "Polska łowczyni rosyjskich trolli…""Czytajmy, oglądajmy i uważajmy…".
I dobrze.
Jednak dziś ,po wczorajszej naszej wymianie poglądów w mojej galerii, Nasza Koleżanka dokonała dziś dwuznacznego wpisu, który mam powód przepuszczać, że mógł być skierowany w moją stronę.
Mam dalej cichą nadzieję Koleżanko , że to tylko nieszczęśliwy zbieg znaczenia słowa z moim logo i nie oznacza, że zostałem potraktowany przez Ciebie w kontekście słów innych komentujących(!) jako rosyjski troll ?
Proszę o jasną opinię .

chilu

chilu 2022-03-25

masko - oczywiscie, ze respektuje Twoje zyczenie w Twojej Galerii. Co do twardych mezczyzn polece "baby, ach te baby"
https://www.youtube.com/watch?v=xvXyhC27buU

Je jestem juz stara baba i moje emocje sa nieco wywazone. Ale jestem czujna - jak zauwazyles w poscie z kotem ;O)

maska33

maska33 2022-03-25

Do zdarzeń, jakie zaszły w garnku w ciągu ostatniej doby i mnie dotyczą osobiście-ustosunkuję się w stosownym czasie-w osobnym felietooonie.
Dla mnie nie ma tematów "tabu".
Pozdrawiam .;-)

maska33

maska33 2022-05-05

Jak obiecałem ,dalszy ciąg mojej przyjaznej chociaż krytycznej polemiki można znaleźć u mnie 26.03. oraz 01.04.
Tam poszerzyłem zainteresowanym spojrzenie na sztuczny problem, jaki próbują wywołać trzy Nasze Koleżanki.
Animatorka tego ruchu powyżej cytując Olgę Tokarczuk chce czyimiś ustami przekonać mnie, że "Pamiętajmy, ale nie bądźmy pamiętliwi! Pan Bóg każe przebaczać, a zbrodniarzy czeka Sąd Ostateczny! To, że doszło do zbrodni w przeszłości nie ma żadnego związku z tym, co dzieje się teraz! |
Skąd taka wiedza, co Bóg nam chciał przekazać?
A biblijny przykład zerwania zakazanego owocu przez Ewę, to nie przykład z zastosowania bezwzględnej przez tego samego Boga surowej kary?
Staliśmy się śmiertelni a kobiety w bólach rodzić muszą?
To przykład łaski i wybaczania?
Szukaj innych przykładów Kobieto!
Może tym razem w swojej głowie?

dodaj komentarz

kolejne >