Tęczowy spektakl na moim spacerniaku.

Tęczowy spektakl na moim spacerniaku.

- to zasługa słońca, wiatru i tryskającej wody z fontanny.

Ponieważ zjawisko to wielu ludziom kojarzy się z LGBT i wywołuje wiele kontrowersji stąd mój
dzisiejszy wpis.

Biblia, a zwłaszcza Nowy Testament, mówi, żeby "miłować bliźniego, jak siebie samego", uczy miłości i tolerancji wobec każdego. To jej takie streszczone i uniwersalne credo, którym powinien kierować się każdy chrześcijanin. W końcu jak powiedział Jezus, to jest ich najważniejsze przykazanie.
Skąd więc tyle nienawiści, zwłaszcza wobec LGBT, którą widać obecnie w wypowiedziach zarówno części hierarchów Kościoła, jak i samych wiernych?
Gdzie jest to miłosierdzie?
Nie brakuje jednak ludzi, którym nie podobają się osoby LGBT, a argumenty na poparcie swoich tez biorą paradoksalnie także z Biblii, w której również zawarte są fragmenty odnoszące się do homoseksualizmu.Chociaż Biblia zabrania homoseksualnych praktyk, to nie pochwala homofobii, czyli nienawiści do homoseksualistów. Przeciwnie, nakazuje chrześcijanom ‛szanować wszystkich’
Co najciekawsze, sam Kościół w swoim katechizmie mówi, żeby traktować osoby o odmiennej orientacji z szacunkiem. Szacunkiem, o którym wielu chyba już zapomniało w tej ideologicznej zawierusze…

dodane na fotoforum:

helios7

helios7 2020-09-08

Piękna chwila uwieczniona w kadrze i ważne uwagi.
„Przyjaciel jest po to, aby cię przyjął. A kiedy wchodzisz do świątyni wiedz także, że Bóg nie sądzić cię chce, a przyjąć.”
/Antoine de Saint-Exupéry, Twierdza/

jairena

jairena 2020-09-08

- nie odbierajmy blizniemu jego osobowości , jego prawa do samostanowienia o sobie, jego jestestwa nie wymyślonego przez niego, a temu co dała mu przyrodzona natura . To nie jego wymysł kim się czuje, to chromosomy zadecydowały o tym , kim naprawdę jest , w jakimkolwiek ciele na ten świat przyszedł. I z pewnością to nie jest choroba, nie podlega leczeniu a tylko uznaniu tego i zaakceptowaniu. Dlatego polecam rozprawkę Anne Moir - Płeć mózgu.
I niech ta tęcza w końcu łączy a nie dzieli!
Piękny obraz Halinko i piękne słowa .

iwatoja

iwatoja 2020-09-08

Dla mnie tęcza to piękne zjawisko przyrodnicze i nie rozumiem dlaczego inni nią gardzą a za swój symbol każdy może ją wziąć.

jairena

jairena 2020-09-08

- to nie tęczą gardzą , to gardzą tymi, którzy chcą połączenia, uznania , szacunku.

anad60

anad60 2020-09-08

Piękna tęcza *;*

andaba

andaba 2020-09-08

Cudo!

krycha2

krycha2 2020-09-08

Tacy myślący "inaczej" zapewne odwracają wzrok od tego pięknego zjawiska przyrodniczego...Piękne słowa w Twoim Halinko rozważaniu nt. Nowego Testamentu...Szkoda, że wielu tego nie rozumie...Pozdrawiam.

jaska15

jaska15 2020-09-08

Patrze z przyjemnoscia na taka tecze.
Ja nie mam problemu z ludzmi LGBT,
sa tacy i zyja wsrod nas.
Problem zrobili inni, wlasnie tacy, ktorych to nie dotyczy.

brunat5

brunat5 2020-09-08

Super widok :) . Trzeba mieć dużo szczęścia , żeby trafić na taki moment . Brawo , a co do twego wpisu , zgadzam się w 100 % . Katolikowi nie przystoi tak się zachowywać , zaznaczam katolikowi , bo ci co tak gorliwie udają wielkich katolików , ci z wiarą nie mają nic wspólnego ,tylko dużo krzyczą , a nie na krzyczeniu polega wiara .

myztbg

myztbg 2020-09-08

Tęcza to piękne zjawisko naturalne.
Szanuję wszystkich, także osoby LGBT, choć nie podzielam ich zachowań i poglądów zmierzających do rewolucji kulturowej. A czy ty Halinko szanujesz inaczej myślących, np, Jarosława Kaczyńskiego?

styna48

styna48 2020-09-08

Piękne zdjęcie i mądre słowa, pod tym względem sporo ludzi w tym rządzący, którzy chlubią się wartościami chrześcijańskimi postępują wręcz odwrotnie, dzielą ludzi na lepszych i gorszych itd. Szkoda słów.

halb09

halb09 2020-09-08

Piękne zjawisko w przyrodzie.

magot

magot 2020-09-08

Cudowny widok!

klaus

klaus 2020-09-08

Piękne zdjecie!

ialchea

ialchea 2020-09-08

Psychologowie, badacze uważają, że homoseksualizm jest uwarunkowany genetycznie. Więc jak ludzie homoseksualni mogą to zmienić.

Szanujmy wszystkich i bądźmy odważni wobec mobbingu i zła, bo to jest rzeczywisty problem, niestety problem naszych czasów.
Pozdrawiam Halinko.

wojci65

wojci65 2020-09-08

Tęcza na lokalną skalę, ładnie pokazana.

Mądre słowa, niestety ekstremiści po obu stronach nie akceptują tolerancji!

amarea

amarea 2020-09-08

Pięknie i kolorowo, a tęcza to symbol szczęścia w moim odczuciu :))

halka

halka 2020-09-08

re: myztbg
Twoje pytanie nijak się ma do poruszonego tematu, ale Ci odpowiem.
Ten Pan o którego mnie pytasz,nie szanuje nikogo,kto stoi po przeciwnej stronie niż ON i reszta rządzących. Swoją pogardę już nie jeden raz okazał nazywając nas “wykształciuchami”„chamską hołotą”, “zdradzieckimi mordami”....więc za co mam go szanować????...za te obelgi???
...za to, że niszczy demokrację i swobody, o które wielu z nas walczyło???
Dokonał podziału w społeczeństwie na MY-ONI - “tylko my służymy narodowi, kto nie z nami ten zdrajca, kłamca albo "niezrównoważony". Stworzył układ wzięty żywcem z PRL-u. Jest I sekretarzem, ma swoje Biuro Polityczne, dyspozycyjnego prezydenta i rząd....a ja już to kiedyś przerabiałam.
Uważam,że ten człowieka bo to największy szkodnik i nieszczęście jakie mogło się Polsce przytrafić.

edge56

edge56 2020-09-08

halka... pozwolisz, że wtrącę swoje pięć groszy ;-)

Nie dyskutuj, proszę z facetem dzieciakiem...myztgb, to jego drugie konto (nie wiem, czy inne też nie są jego sprawką, ale pewnie też?!) eliot60 to niestety ta sama osoba. Dopiero niedawno zorientowałem się w tej układance, wcześniej myślałem... ot, człowiek o innych pogladach i tyle.
Nie rozumiem takich ludzi, serio... smutne to wszystko, żeby jeszcze było niegroźne, to pal licho! Niestety jest groźne!

Odpowiadając pośredno, tak jak Ty nie mam odrobiny szacunku do Kaczyńskiego, Jarosława... (żeby nie było wątpliwości, do którego z nich!)

kemor62

kemor62 2020-09-09

Piękne zdjęcie, cieszy oczy i duszę! Tylko szkoda ze upolitycznione...pozdrawiam miło:)

myztbg

myztbg 2020-09-09

halka - Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam, życząc dobrego dnia :)

maska33

maska33 2020-09-09

Pewnym przykładem ewolucji poglądów komentującego, dla mnie zwłaszcza-tych różnych w naszych galeriach dyskusji na temat LGBT jest dzisiejsze,historyczne (sic!)połączenie przez naszego kolegę tematyki LGBT z jednoczesnym wywołaniem tejże postaci z imienia i nazwiska.
Pewnie uparte skojarzenia nie dają spokojnie przejść w kontekście tematyki bez zabrania i tym razem nietuzinkowego głosu.
Gratuluję ;-)

myztbg

myztbg 2020-09-09

Z netu: Gej sprzeciwił się przemocy. Homoaktywiści chcą go zlinczować. Aktywiści LGBT kolejny raz udowadniają, że są środowiskiem, w którym homoseksualiści są najbardziej narażeni na dyskryminację. Chodzi o homoseksualistów myślących w jakikolwiek sposób inaczej niż chce „ortodoksyjna” homoideologia. Kolejny raz przekonał się o tym Kamil Starczyk. Po tym, jak skrytykował on przemoc, jakiej dopuszczają się aktywiści LGBT, na forach internetowych wprost aktywiści nawołują do linczu na nim.

myztbg

myztbg 2020-09-09

- „Dziś pierwszy raz od dawna płakałem. LGBT okazało się podłe, destrukcyjne, chore z nienawiści i nie chce mieć z tym nic wspólnego (…) Przez całe życie nikt nie sprawił mi tylu przykrości, nie próbował tak poniżyć, upodlić, zniszczyć, jak dziś ludzie z tęczą w profilach - bo nie zgadzam się na agresję aktywistów” – pisał Kamil Starczyk (gej)

jairena

jairena 2020-09-09

I teraz będziesz z uporem przytaczać jednostkowe przykłady , może i prawdziwe a może i koniunkturalne na użytek pisowskiej propagandy . Nie potrafisz racjonalnie usadzić się w rzeczywistości, przesiąkłeś hasłami nienawiści jakimi jesteś karmiony w mediach zbliżonych do obecnej władzy. Nie możesz zrozumieć, że władza ta nieustannie będzie szukać wroga czyli zagrożenia , z którym "skutecznie" będzie walczyć , co bardzo podoba się twardemu elektoratowi . Zacznij po prostu samodzielnie myśleć , nie przyjmuj bezkrytycznie papki , spróbuj z góry, z boku , z jakiejkolwiek innej strony ocenić sytuację. Za kilka, czy kilkanaście lat zapewniam, poczujesz wstyd. I inaczej spojrzysz na tęczę. Z empatią! Rozum swój masz , doceń to!

maryiv

maryiv 2020-09-09

Niby tylko swiatlo sloneczne w kropli wody ....a ile pozytywnych reakcji niesie ze soba ten widok ... :)

maska33

maska33 2020-09-09

Przypominam ku rozładowaniu napięcia adwersarzy ;-D

Sarkazm –to spotęgowana ironia, użyty zazwyczaj jako sposób wyrażenia negatywnego nastawienia do czegoś lub kogoś; "swoista delikatna złośliwość", często używana, by skrytykować zaistniałą sytuację lub zachowanie czy stan.

Jest to przyjęta w miarę akceptowalna forma wymiany złośliwości,lecz bez personifikacji i obrażania kogokolwiek.
Jednak konkluzja wg mnie z tej "wrzawy"jest inna.
To jest ewidentnie temat narzucony przez jedną ze stron(SP),by pociągnąć dziennikarzy,dyskutantów w mediach,na portalach a także uciszyć większość inteligencji chcącej poruszyć inne,ważniejsze dla państwa tematy.
Wybacz Halino-że zabrałem głos tym razem nie na swojej galerii w tym temacie.
Pozdrawiam z uśmiechem;-)

davie

davie 2020-09-09

Piękne zjawisko, świetnie pokazane w kadrze.
Co do Twojego wpisu, to w zupełności się
z nim zgadzam.

ewusia

ewusia 2020-09-09

Tęcza to piękny i niecodzienny widok,
szkoda, że tak rzadko udaje mi się
widywać ją w przyrodzie. Co do
moich przekonań, to nie chcę się
powtarzać w komentarzu, powiem
tylko, że popieram to, co napisałaś
w opisie zdjęcia.

maska33

maska33 2020-09-09

Najwięcej wiarygodności tej wspomnianej osobie co pozwoliło zaistnieć jej w "narodowych" mediach (KS) nadał redaktor Sakiewicz dwa miesiące temu,w lipcu,tuż przed ciszą wyborczą w swoim wywiadzie:

"Rozmawiałem z osobą (wspomniany KS), która "jest znana" w środowisku LGBT i powiedziała, że nie zagłosuje na Trzaskowskiego, bo tyle razy zmieniał zdanie, że nie wiadomo co zrobiłby po wyborach. Ta osoba nie chce budować kapitału wokół kogoś, kto może zdradzić"
– powiedział podczas „Debaty Poranka” w Polskim Radiu 24 Tomasz Sakiewicz z „Gazety Polskiej”.
Inaczej,nigdy nikt by się nie dowiedział o jej istnieniu,o jej wątpliwościach i dzisiejszych zacytowanych przez naszego kolegę słowach.
Wróżę tej osobie kolorową przyszłość i niedługie awanse.
A fotografia oddająca atmosferę oby nie tylko wczorajszego dnia.
Pozdrawiam;-)

bisrole

bisrole 2020-09-09

Cudowną chwilę uwieczniłaś ... tęcza jest również symbolem przymierza Boga z ludźmi ...
W pełni zgadzam się z Twoimi słowami, popieram je!
Pozdrawiam serdecznie :)

wydra73

wydra73 2020-09-09

Tęcza lokalna, wyrazista i piękna, jak to ona. Ale niestety symbolicznie bywa nadużywana i to przez obie strony.

wydra73

wydra73 2020-09-09

Bardzo skomplikowany problem. Tolerancja,szacunek...czego ? Poglądów nie moich, człowieka, który je wyznaje? Głosi, propaguje, domaga się akceptacji w szerokim zakresie i przez każdego ?
W skrócie:nie mam nic przeciw LGBT, nawet nie widzę niczego złego w adopcji dzieci przez pary homoseksualne, ale nie akceptuję obscenicznego zachowania niektórych uczestników parad równości i tęczy w rękach agresywnych osobników. Ona jest symbolem pojednania , nie walki.

ricky

ricky 2020-09-09

Od zawsze mam bardzo dobre skojarzenia z tęczą, nie mam nic przeciw LGBT...Twój cytat w punkt !, a co do myślących inaczej mam swoje zdanie - ...dziś, w świecie przekarmionym nienawiścią jedynie mądrzy odczytają prawdę, innym szyje się na miarę !!!

ewik57

ewik57 2020-09-10

Skąd tyle nienawiści?...

mibunia

mibunia 2020-09-10

Dla mnie tęcza to szczęście..i tego się trzymam:)

orioli

orioli 2020-09-10

Tęcza to piękne widowisko, obojętnie naturalne czy sztucznie wywołane. Mądre słowa pod zdjęciem.
Przeczytałam uważnie komentarze i tak sobie myślę, jak bardzo poróżniono ludzi, ile niedobrych emocji wywołano. A mały gnom siedzi i zaciera łapki - społeczeństwo, odpowiednio poszczute, nie zauważy nowych ograniczających regulacji.

milan57

milan57 2020-09-10

Tęcza od dziecka ..wiemy ,że to coś pięknego ..czytając komentarze niektórych osób ..nie wszystkim po drodze z tolerancją,niestety.Brawo za temat Halinko...

krychan

krychan 2020-09-10

Tecza jest piekna i zawsze widze ja i podziwiam jako zjawisko przyrody..
Dobry wpis Halinko, ja nie mam problemu z ludzmi LGBT, tolerancja to jest to czego wielu ludzi jeszcze musi sie uczyc.

ricky

ricky 2020-09-11

do myztbg vel eljot60 -
Andrzej Stasiuk w ostatnim Newsweek Polska mówi, że wtrącanie się władzy w ludzką intymność musi źle się skończyć.

ricky

ricky 2020-09-11

Myślę, że ta władza celowo rzuciła nam z jakichś powodów kość. Okladamy się nią, walczymy, ranimy do krwi. Władza mówi: masz prawo wkładać rękę pod kołdrę swojemu rodakowi. Masz prawo kontrolować jego najintymniejsze przeżycia i uczucia. Masz prawo go ranić. My też to robimy i upoważniamy cię do tego. Zresztą nie jest człowiekiem. Walka o kość źle się skończy! Będziemy brzydzić się sobą nawzajem. O to chodzi Kaczyńskiemu.

I za co szanować Kaczyńskiego ?!? ...za to, że podzielił ludzi ???...

myztbg

myztbg 2020-09-11

ricky - Napisałem, że szanuję każdego. Nie za to kim jest (białym, czarnym, hetero-, homo-, itd), nie za poglądy, bo każdy ma prawo mieć własne, nie za to co robi, bo jego czyny mogą mi się nie podobać, więc za co? Z uwagi na to, że jest człowiekiem, że posiada ludzką godność, że ma prawo do wolnych wyborów. Szanuję innych, a nawet cieszę się, że jesteśmy inni, że swą różnorodnością społecznie się wzbogacamy. Nie wykluczam szacunku dla tych, z którymi się nie zgadzam, bo oni mają prawo do własnych poglądów i działań z nimi zgodnych. Takie samo prawo ja mam, ty masz, ma je każdy, także pan Jarosław Kaczyński.

aveja

aveja 2020-09-15

Mialas szczescie….uchwycic cudowny, kolorowy spektal w ladnym miejscu :)
Mnie tecza zawsze kojarzy sie pozytywnie i mocno sie dziwie, ze teczowa flaga moze urazac czyjes uczucia.
Osoby LGBT to dla mnie przede wszystkim ludzie i obywatele, ktorzy powinni miec takie same prawa, jak kazdy inny obywatel tego kraju. Skoro tak nie jest, skoro tak wladza, jak i kosciol na nich szczuje i odmawia im nawet czlowieczenstwa wcale sie nie dziwie, ze protestuja i walcza o swoje prawa. A co do tzw. zachowan obscenicznych, to na marszach rownosci ich nie widzialam. Poza tym nie przyklejalabym ich tylko osobom LGBT, bo i wsrod osob heteroseksualnych mozna sporo takich zachowan rowniez zaobserwowac.
Jesli chodzi o szacunek, uwazam ze na szacunek trzeba sobie zasluzyc. Orientacja seksualna nie ma tu zadnego znaczenia. Dlatego jesli chodzi o J.Kaczynskiego moge tylko powiedziec, ze ani on, ani jego rzad na moj szacunek sobie nie zasluzyli.

awangar

awangar 2020-09-21

Piękna chwila....wszystko już tu zostało powiedziane.

gwiazd1

gwiazd1 2020-09-22

* Radość dla oczu obserwować takie zjawiska:)

czes59

czes59 2020-09-22

Ładne zjawisko:)

pimpoli

pimpoli 2020-09-24

Miałaś szczęście :))

dodaj komentarz

kolejne >